Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Project Rheinfels

in MSE - Modelspoorgroep Eindhoven

Gestart door Eegtrain, 10 maart 2016 20:39

Vorige topic - Volgende topic

tijgernootje

MS asbak ?
Dat riekt ergens naar  ;)
Ben wel benieuwd hoe je dit verder gaat aanpakken  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eegtrain

Citaat van: sander1985 op 30 november 2018 08:01
Mooie voortgang en mooie bouwwijze met de gelaserde modules. Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar waar laat jij het hout laseren? En gaat dat op basis van een 2D autocad tekening van de onderdelen?
Groeten,
Sander

Hoi Sander, deze grote modules heb ik bij Fablab Tilburg laten laseren op de Donna Lasergraaf laser.
Ze zijn getekend in Solid Edge.
Groetjes Jake

sander1985

Dank je! Leuk dat hier weer voortgang is. Ik zit voor de toekomst ook te denken aan een modelbaan waarbij de basis gelaserd wordt
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Eegtrain

Onlangs is hier vlakbij een nieuw soort reliefprinter gearriveerd, waarmee ik een aantal proeven zou willen doen; om mooiere, fotorealistische muren, poorten, torens etc te kunnen maken.
Om Burcht Rheinfels te kunnen maken, zijn eerst alle millimeters van de verschillende muurdelen in kaart gebracht. Het is een behoorlijk groot bouwwerk; in 1:120 (TT-schaal) is het nog zo'n 130cm breed. Dat zou in H0 bijna ondoenlijk worden voor een modulebaan.

Wim Vink

Zo Jake, grootse plannen. Ben zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Sorry maar ik ga je op de voet volgen  ;D :police: 8)
Met vriendelijke groet,
Wim

Debvd

Hoi,

Leuk draadje om te volgen (y)

Maar ik zag de samenstelling van de lufthansa.... daar jij alles aardig tegen de werkelijkheid heb zitten, bij mijn weten zijn er maar 3 treinwagons geweest, althans altijd met 3 wagons onderweg geweest.

Eegtrain

Leuk om nog eens het echte verschil tussen H0 en TT - schaal te zien.

mvgrts Eeg

Frank 123

Schitterend project ... ga hem volgen (y) (y)
Mijn banen in aanbouw:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke

edwin1974

Mooie baan ik ga dit zekers volgen