Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

wat zijn we aan het bouwen?

in Al het andere!

Gestart door klusser, 23 juli 2006 12:44

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Citaat van: JaJo op  1 januari 2007 20:26
Je gaat de baan die ik op de foto zie toch wel verder afbouwen?
De opzet ziet er alvast goed uit!
Groet Jaap

Tuurlijk ga ik de baan afbouwen maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik het station ga afmaken.

Erik-Jan

Erik

Na de zoveelste poging om een leuk station te maken is het mij dan toch eidnelijk gelukt :D

Hier een kleine uitleg helemaal links komt een halte voor de thalys " (ja jullie dat goed dan zijn de nieuwe Roco rails en ik vind dat totaal niet storend ieder zijn eigensmaak)" .

De halte voor de thalys wordt gemaakt van faller ICE sporen voor 2 sporen, dan zien jullie 3 sporen naast elkaar en de middelste spoor wordt gebruikt voor de goederentrein.

Zo dat was een kleine introductie van mijn station als jullie nog opmerkingen of suggestie's hebben laat het mij dan weten.

Link: https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Herenbos.jpg

Mvg
Erik-Jan

-Anton-

#62


Hallo erik-jan

Nou wil ik je plan niet helemaal in de soep helpen  :o
Maar liggen je spooren niet erg dicht tegen mekaar aan.
Heb het idee dat je treinen wel erg dicht bij elkaar staan.???
Bij mijn fleismann profi rail is de hard afstand 63,5mm
Als ik het goed zie staat er in nen102,
de min afstand van 48mm voor bij rechte rails.
en dat is echt minimaal.

groetjes Anton
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

DJMusic

#63
@Erik-Jan

Wat ik niet echt mooi vind is dat je steeds verschillende sporen gebruikt, nl. een stukje Fleischmann (?) en dan weer wat stukjes Roco.

neudalhausenstadbahn

Ik moet zeggen dat ik ook vind dat de sporen te dicht bij elkaar liggen, en ik kan je sterk aan raden meer ruimte te laten, ik spreek uit ervaring helaas.
Ook denk ik dat je zoals door andere al gezegt beter minder verschillende railsoorten kan gebruiken.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

bellejt

Waarom zo'n breed perron ? Verdeel je die ruimte niet beter tussen alle sporen ? Het is beter de symmetrie te behouden hoor.Kijk anders een naar de symmetrie in mijn baanplan.http://www.johnnyrail.net/trein/nieuwbaan.jpg
Ik denk dat je zelfs voldoende ruimte hebt om iets dergelijks te maken
Greetings,salutations,groetjes,

Sander

CiteerWat ik niet echt mooi vind is dat je steeds verschillende sporen gebruikt, nl. een stukje Fleischmann (?) en dan weer wat stukjes Roco.

Alles F* rails volgens mij, de profi als de modell gleis door elkaar. Kan prima, als je maar zorgt dat er straks een mooi grindbed om heen ligt.

mvg,
Sander
mvg,
Sander

Erik

Citaat van: DJMusic op  5 januari 2007 15:36
Wat ik niet echt mooi vind is dat je steeds verschillende sporen gebruikt, nl. een stukje Fleischmann (?) en dan weer wat stukjes Roco.

Ik moest het helaas wel op deze manier voor elkaar maken en de enigste Roco rails die er ligt is het uiterste linkse spoor , de rest van de rails zijn F*profi en flex rails van kato.

Erik-Jan

nscargo

Ik ben ook aan het bouwen, nog steeds met het project Opsolder.
Momenteel ben ik bezig met de ringleiding. Om de 75 cm heb ik aan de massa kant een zwart draadje aan de raillasjes gesoldeerd en nu moeten die allemaal op de ringleiding worden gesoldeerd. Daarna moeten de railgedeelten waar geen detectie op zit allemaal nog op de plus kant worden gesoldeerd en daarna de gedeelten waar wel detectie op zit naar de eerste bezetmelder. Een gedeelte van de gedetecteerde rail wordt eerst ook nog op de ringleiding gezet omdat één van de bezetmelders nogal beschadigd is geraakt door corosie. Maar Sander probeert deze te redden en ik heb alle vertrouwen in hem.
Als die klaar is dan worden de railstukken weer van de ringleiding af gehaald en op die bezetmelder gezet.
Daarna moeten alle wissenaandrijvingen nog op de decoders worden aangesloten. Op dit moment heb ik nog maar 1 decoder, maar het is een begin, de rest komt vanzelf.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

-Anton-

Citaat van: Erik-Jan op  5 januari 2007 19:46
Ik moest het helaas wel op deze manier voor elkaar maken en de enigste Roco rails die er ligt is het uiterste linkse spoor , de rest van de rails zijn F*profi en flex rails van kato.

Erik-Jan

Kan je die flexrail van kato niet op maat maaken ipv de profierail.
Dan kan je je sporen ook verder uit elkaar leggen.
Dat is het mooie van flex rail dat je niet de standaart maten hoefd te gebruiken.
Mijn baan licht ook vol met flex anders zou die nooit gebouwt kunnen worden op deze manier zoals hij nu word.

groetjes anton
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

Robbert

Wat ik aan het bouwen ben kan je hier zien.

Ook ben ik bezig met een Faller busje te verfen naar een Nl busje!

Groetjes,

Robbert

prutser

#71
Nu niets aan het bouwen maar gras gras gras en nog eens gras, gras dus.



Hannes

Wat doet die vliegenmepper daar. Of heb je een profosorische grasmaster gemaakt.
Zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

prutser

Yep, gaat prima met lange grasvezels (wildgras) en voor kort gras haak ik er een theezeefje aan.

Monobrachius

Maar is het een gewone vliegenmepper waar een draadje is omgeleid, of meer dan dat? Ben wel benieuwd eigenlijk.  :)

Henk
K.Bay.Sts.B