Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

De bouw van een Leidse stadstram A300

in Trams en smalspoor

Gestart door lokloods, 20 september 2015 15:18

Vorige topic - Volgende topic

Roger V

Beste Martijn, De conducteur is er vooral voor de veiligheid. Bij onwel worden van de bestuurder moet hij de tram kunnen stoppen. Deze taak heeft de conducteur op de museumtram nog steeds.

martijn v m

dat dat zo op de museumlijn is kan ik begrijpen.

maar in alle steden zijn er ten tijde van de 2 assers ook eenmanswagens geweest dus als de conducteur er voornamelijk voor de veiligheid is kan ik me niet voorstellen.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Roger V

Eenmanwagens hebben een dodemansknop

martijn v m

Ook ten tijde van de 2 assers?

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

RobK

Ja, in ieder geval in de Haagse Ombouwer-eenmanwagens. Bij de restauratie van de 77 kreeg deze ook weer een (nog niet functionele) dodemansinstallatie. Die was overigens afkomstig uit een gesloopte Plan-V.
Bij publieksritten met deze wagen(en de andere museumtrams ook)  wordt sowieso altijd met conducteur gereden, om genoemde veiligheidsredenen, en om gastvrij te kunnen omgaan met de reizigers.
Spoor Nul Weekeinde * Trams in spoor nul * Trammodelbouwblog * Webman Tramweg-Stichting

martijn v m

Oke. Nooit geweten.

Dank jullie voor de info.

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Sven

"Gastvrij te kunnen optreden". Dat klinkt wat dwingend.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

RobK

Dat vond ik ook, dus ik heb het veranderd, want de museumconducteurs zijn echt vriendelijk. En soms streng maar rechtvaardig. Ook de conducteurs op de A327, om maar weer on-topic te geraken.
Spoor Nul Weekeinde * Trams in spoor nul * Trammodelbouwblog * Webman Tramweg-Stichting

wpinkhof

Mag ik vragen welke "ventjes" dit zijn (maw waar je ze haalt?)
Groetjes,
Wouter

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

lokloods

wpinkhof

Citaat van: lokloods op  1 februari 2016 18:36
Bedoel je de poppetjes ?

Wiebe
Inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

lokloods

Wouter,

Die komen uit een doos van Preiser met 120 poppetjes die je dan nog wel zelf moet verven.

Wiebe

lokloods

Ik heb gemeld dat ik de panto's  zou gaan zwarten. Welnu, ik ben vergeten om de veertjes er af te halen en deze zijn nu door het chemische bad naar hun grootje.
Wie heeft er voor mij een 4-tal veertjes voor op de panto's van mijn a300 en de a106.

Vr. Groet,
Wiebe

Sven

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

lokloods

Zal dat nog opmeten. Nu even niet. Ik heb een zware griep te pakken.
Wiebe