Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

BMB 00-modulebaan, Algemeen.

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 15 april 2015 11:06

Vorige topic - Volgende topic

St00mboy

Citaat van: St00mboy op 10 april 2022 21:49
..........................maar de B12 lok loopt helaas nog steeds niet goed. Hij krijgt komende week een onderzoek.

Komende week is komend jaar geworden. eerst maar eens wat research gedaan op RMWeb. Daar bleken meer Hornby-klanten problemen met de B12 te hebben. Van even rijden en dan stoppen tot erger. Die van mij kwam even op gang en ging dan binnen een paar seconden steeds langzamer rijden tot hij stopte. Het leek erop dat de motor naar de kl*ten was. Maar nu ik met een analoge regelaar de DC rechtstreeks op de motorcontacten zet bewegen de wielen en er zit ook nog kracht achter, gelukkig maar.  ::)
Het schijnt bij deze lok voor te komen dat de draadjes niet goed op de PCB-print in de tender gesoldeerd zijn, een z.g. dry joint. Dus nu ga ik de tender openmaken en de draadjes doorsolderen. Het is eigenlijk zoeken op de tast, maar ik ben allang blij dat de motor nog heel is.  (y)

Dit is de schuldige. Hier reed hij nog goed:

Leen.

iarnrod

Succes ermee, Leen.

Ondertussen kreeg het zijpaneel een fijnere beschildering aangemeten op de club, dankzij de schildergrage handjes van"MSC Pasific" veterane Chris.

(moet ik m'n draadje dringend wat aanvullen)

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Hendrik Jan

Chapeau!
Dat is knap gedaan, zeg.

cheers
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

class 37

British Rail diesel Fan

sdz1976

Goed bezig mannen 8) 8) (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

St00mboy

Vandaag kwam Michel een middagje rijden op de winterbaan. Hij had een paar goederentreinen en een Class 22 en Class 52 "Western" dieselloks in BR blue meegenomen. Voor een ander projectje had hij ook zijn blackboxen bij zich. We zijn lekker bezig geweest en hebben gezellig weer eens bijgepraat. Hierbij de beelden:
Michel in actie met de Class 22:

De "Western" met de goederentrein:

Mijn Deltic met Michel zijn goederentrein:

Het was leuk om dat na zo'n lange tijd samen weer eens te kunnen doen en we hebben afgesproken om het binnenkort te herhalen.  (y)

Leen.

MOVisser

Leuk zo, en goed bezig.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

MiHe

Het was een ontspannen middag Leen, dank daarvoor !

Groet, Michel

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

St00mboy

Hierbij voor de liefhebber als toegift nog een villumpje met in de hoofdrol Michel zijn Class 22 in BR blue met een sleepje pressflo wagons:

https://www.youtube.com/v/O7FmX4OixqI

Leen.

class 37

British Rail diesel Fan

Marc tramt

Vreselijk lelijke loc, mooie wagons.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

mdjr78

Schitterende loc, leuke wagons  8)

Thijs1271

BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

MiHe

Ik stem voor Werner  ;D

Ik zie wel dat ik de headcode boxes echt moet vullen want nu ziet het er uit als verlichting voor een slechtziende machinist...

Groet, Michel