Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

BMB 00-modulebaan, Algemeen.

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 15 april 2015 11:06

Vorige topic - Volgende topic

Tanks+Treinen

Citaat van: mdjr78 op  1 januari 2017 16:00
Hallo Sierd-Jan,

Zijn die treinen en gebouwen ook beschikbaar voor anderen met wintrack 9? (zoals ik  ;))

Werner

@ Werner
Even een terzijde. Weliswaar is dit misschien niet het goed draadje hiervoor, maar om nog even in te gaan op bovenstaande vraag: Ik heb ondertussen drie types wagons geprogrameerd, namenlijk een Coke wagon, een 5 planker en een 7 planker:





Nu kost het programmeren van een wagon redelijk wat tijd, maar het veranderen van kleuren en teksten niet. Dus, mocht je zelf nog voor deze types wagons een andere tekst en kleur willen hebben dan hoor ik dat graag.

Sierd Jan

Thijs1271

@Michael,
CiteerDaar eis ik gewoon begrip voor van iedereen..
Ik weet hoe ploegendienst werkt. Ik heb dat bijna 30 jaar gedaan. In die tijd heb ik bij tal van verenigingen gezeten, maar nergens heb ik geroepen dat ik iets van die vereniging EIS. Kom nou gauw. Je doet mee of je doet niet mee. Soms kun je wel en soms kun  je niet.
Maar het is niet zo dat je, omdat je in ploegendienst werkt, meer bent dan een ander. En dat je dus kunt eisen dat daar rekening mee wordt gehouden. Want dat lees ik, zoals jij je degenererend uitlaat over de kantoorklerkjes.

Vanuit de BMB wordt er nooit moeilijk gedaan over wel of niet deelnemen aan de rijdagen. Het gaat er alleen om dat de bak wordt meegenomen. Big deal.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

draisinenl

Mij werd het wel voor de voeten gegooid Thijs...

Vandaar dat het mij stoort...

Maar ik zal vanaf dit moment mijn mond houden...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

#2268
Citaat van: draisinenl op  1 januari 2017 21:54
Mij werd het wel voor de voeten gegooid Thijs...
Vandaar dat het mij stoort...

Maar ik zal vanaf dit moment mijn mond houden...

Nee, vertel.
Wat werd je voor de voeten gegooid en door wie?
Het mag ook per PM of per email.
Of per foon, ook goed.
Dan kunnen we misschien een misverstand uit de weg ruimen.

Verder voor jou en ook voor ieder ander die dit leest staat hieronder waar wij ons als BMB-deelnemers binnen de groep aan houden:
Volgens onze drie regels moet je als deelnemer:
1) zorgen dat je bak berijdbaar is en technisch in orde (daarvoor krijg je minimaal 6 maanden de tijd).
2) je bak meenemen als je naar rijdagen komt, tenzij het niet anders kan.
3) op het linker spoor rijden.

Volgens onze regels hoef je dus geen landschap op je bak te maken als je dat niet wil.
Er is ook geen verplichting om aan de baanbakken bij te dragen. Alle bogen en keerlussen e.d. zijn door 7 man betaald en uitgevoerd.
Dus als jij gewoon op rijdagen met je bak komt is het prima.
En als het je niet uitkomt dan kom je gewoon niet.
Dus met het excuus van dat je het zo druk hebt trap je eigenlijk een open deur in.

De volgende rijdag is op 4 maart in Haarlem.
Dus nogmaals: doe je mee of doe je niet mee?

Leen.

St00mboy

Citaat van: Suchet op  1 januari 2017 21:03
Even mijn bescheiden bijdrage aan de discussie over afstanden en meerdaagse rijdagen (klinkt raar als het het zo opschrijft  ;)).
- Voor mij persoonlijk zijn meerdaagse evenementen lastig in te plannen, dat moet meestal ruim van te voren gepland worden. Daar komt dan nog het element van rijtijden of overnachten bij. Maar voor 1 of 2 keer per jaar zou het een prima idee kunnen zijn.
- Ik vrees dat het niet mee zal vallen een ruimte voor langer dan een dag te regelen, maar mogelijk vergis ik mij daar in.
- Nadeel van meerdaagse evenementen is dat als je niet kunt, je ook niet voor 1 dag of zo mee kan doen. Je mist dan meteen wel heel veel
- Ik ben er geen voorstander van een klein clubje alvast een hoop voorbereidend werk doet wat betreft opzetten van de baan. Op die manier ontstaat er een tweedeling in kennis, kundigheid en ervaring tussen diegenen die opzetten en de rest. Zo leren de leden die niet voorbereiden steeds minder van het opzetten en afstellen van de baan. Dat zou ik geen goede ontwikkeling vinden. Ik denk dat het meestal dezelfden zullen zijn die alvast vooruit werken.
- Zoals Leen al schreef, in Nederpeel stond de hele baan in 2,5 uur inclusief koffiepauze, ik denk dat als we een aantal zaken nog wat verder stroomlijnen, we 2 uur netto werktijd nodig hebben om de baan neer te zetten. En het afbreken om 15.30 kwam ook doordat we na het afbreken nog werkoverleg wilden houden en we om 17.00 de hal uit moesten zijn. Als ik het mij goed herinner was alles in een uur tijd afgebroken en opgeruimd.

Rob

Hoewel we geen geheim genootschap zijn en m.i. het openbare forum er is om te kunnen discussiƫren, zetten we onze discussie over de meerdaagse rijdagen tot nader order per email voort.


Leen.

St00mboy

Ik heb zojuist Bjorn toegevoegd aan de lokadressenlijst in post #2184.
Dat was ik tot nu toe vergeten, sorry Bjorn.  :-[

Leen.

Derailed

Heren ik dacht dat dit een leuke bezigheid zou zijn, maar wat ik hier meemaak is een hoop gesteggel over deelname aan een rijdag.
Ik heb geen zin om bij een groep te behoren die constant aan het bakkeleien is over allerlei futiliteiten en daarom denk ik dit jaar niet meer deel te nemen rijdagen of beurzen. Ik kan me thuis ook uitstekend vermaken!!!
Mvg Henk.

mdjr78

Citaat van: Tanks+Treinen op  1 januari 2017 21:17
@ Werner
Even een terzijde. Weliswaar is dit misschien niet het goed draadje hiervoor, maar om nog even in te gaan op bovenstaande vraag: Ik heb ondertussen drie types wagons geprogrameerd, namenlijk een Coke wagon, een 5 planker en een 7 planker:





Nu kost het programmeren van een wagon redelijk wat tijd, maar het veranderen van kleuren en teksten niet. Dus, mocht je zelf nog voor deze types wagons een andere tekst en kleur willen hebben dan hoor ik dat graag.

Sierd Jan
Standaard grijs is voldoende, Sierd-Jan. Maar je mag ook deze doorsturen hoor. Ik stoor me verder niet aan de kleurtjes.

Alvast bedankt,
Werner

Suchet

Vanmiddag een belangrijke mijlpaal gehaald.
De bak heeft nu een min of meer vaste plek waar er ook aan gewerkt kan worden zonder dat het hele huis op zijn kop moet en vrouw en kinderen worden omgekocht, opdat de bak een paar dagen in de woonkamer kan blijven staan.
Op deze plek kan ik nu wat vaker en nog belangrijker ook korte perioden werken omdat alles op zijn plek kan blijven staan. Zoals je ziet past alles maar net, maar het past wel.



De bak staat nu op pakweg 130 cm vanaf de vloer, daaronder een oude stellingkast waar de meeste van de "bouwmaterialen" een plaatsje hebben gevonden. Dat werkt prettiger dan elke keer alles overal vandaan moeten halen.



Wordt vervolgd

Rob

Engelse banen zijn gewoon.....  anders


Thijs1271

Dat werkt prima zo. Heel veel plezier!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

Vandaag ben ik in Haarlem geweest om de rijruimte voor de 9e BMB-rijdag van 4 maart a.s. te bekijken.
In de kantoor- annex cursusruimte op de 1e etage kunnen we een baan met 7 bakken opzetten.
We kunnen er vanaf een uur of 9 terecht.

Alle details zijn naar onze gloednieuwe Evenementencommissie gestuurd.
Die kunnen daar nu hun tanden op stuk bijten.

Leen.