Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Staatsmijn Emma

in Werkspoor

Gestart door Lambert1921, 31 maart 2015 19:27

Vorige topic - Volgende topic

JaJo

Man, man, wat een juweeltje! (y) (y) (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Miljoenenlijn

Formidabel Bert, (y) (y) (y)
Nog de beste wensen voor 2016 in goede gezondheid.

gr Jo

Frans van Meerwijk

Geweldig Bert,

Heb ik wél een vraag over iets totaal ánders: Zo te zien heb je ook een mooie collectie "mijnparafernalia"; Wat is dat voor apparaat in die houten kast met (volgens mij) die radiobuizen erop op die eerste foto's van de verlading?

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Lambert1921

Hallo Frans.

Die buislampen die je ziet zijn van een replica nostalgische radio. Ik heb wel verschillende mijn-atributen, waaronder de lampen die je op de foto's ziet.

Gr. Bert.

Lambert1921

En alweer een item klaar voor het Emma project. Het zijn de indikkers. Hier in werd de substantie aangemaakt voor het wassen/zeven van de kolen. Er moeten alleen nog handrails geplaatst worden.
Op de achtergrond zichtbaar de kettingbaan, voor de mijn wagentjes beladen met hout en andere materialen voor ondergronds.

Lambert1921

Een proefopstelling op de keukentafel. De tafel is 1m x 1.80 en het past er niet in een keer op.

ruudns

(y) Dat is een aardig complex aan het worden (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

mijnspoor

Lambert1921

Weer een aanvullend object voor het Emma project. Ditmaal is het de houtbrug. Voor de houtbrug is een groot uitsorteer terrein voor ondergrondse mijnwagens. Deze werden hier beladen mijn materialen die nodig waren voor de ondergrondse kolenwinning. Voornamelijk was dit hout, maar ook machine onderdelen en andere materialen. De wissels werden elektrisch bediend vanuit het seinhuisje.

JaJo

Wat is dat voor nostalgisch apparaat op de achtergrond Lambert?

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Lambert1921

Dat is een replica van een oude radio.

Lambert1921

Hier nog een overzichts- foto van het terrein waar de mijnwagentjes werden beladen.Op de achtergrond de houtbrug.
De foto is afkomstig van demijnen .nl

Wim1969

imposant, en geweldig goed onderbouwd, ga je het sporencomplex ook (enigszins) werkend uitvoeren, dan heb je helemaal een topbaan, en heeft niet alleen de school er superveel plezier van, die zullen wel heel blij met jouw klus zijn. Dat smalspoor is wel enorm zeg, waarom eigenlijk die hellingbaan omhoog?
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Miljoenenlijn

Hoi Bert ,

De keuken wordt wel erg klein met dit project,want het zijn toch de nodige vierkante meters.
maar het is een hele mooie prestatie om dit zo uit te beelden en je ziet aan de detaillering,dat je dit werk met
heel veel plezier doet,chapeau   (y) (y) (y)

gr

Jo

sdz1976

Heb dit draadje net ontdekt,maar vind het meer dan indrukwekkend!! (y)

Grtz,

Samuel.

Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.