Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Onderstation Vlissingen

in Wim Mesu

Gestart door WimM, 24 maart 2015 22:01

Vorige topic - Volgende topic

WimM

Hallo,

De gebouwwanden kunnen alleen in het bekende Markenburg bruin geleverd worden. Ik heb hem gevraagd toch eens te kijken of hij geen geel karton voor deze gebouwen kon bemachtigen.
Maar dat is er volgens hem niet. Jammer.
Dus als je het gebouw in de enige juiste gele kleur op je baan wil zetten, zul je er zelf wat aan moeten doen.
Op pagina 1 van deze topic heb ik in 2015 al aangegeven hoe ik dat heb gedaan:

De wanden een beetje bewerkt met vanille kleur ( Humbrol No.74 matt). Het lijkt een beetje te licht maar dat valt wel mee. --- Kan eventueel nog wat donkerder ingewassen worden, vervuild.

Dus voor dat ik het gebouw in elkaar heb gezet. Het is vervelend, maar ook wel snel opgelost.

Mvrgr. Wim

WimM

Nog even een aanvulling op het verven van de gebouwmuren.
Te lezen in de reactie #39 op de datum 12 oktober 2015 van deze topic:

" Trek je van de kleuren niet te veel aan.
Ik zelf heb, bijvoorbeeld, het bruin van de bakstenen van Markenburg omgeschilderd met de kleur vanille, Humbrol 74 matt, zie de foto's in het bericht van 24 Maart en in die van 3 Juli.
Omgeschilderd met de kwast. Met de verfspuitbus lukte het niet. Elke keer verdween de dunne verf in het karton, als in een spons.
Vele malen geprobeerd. Ook met lange tussenposen. Maar met de kwast ging het wel.
"

Ik wist dat er nog wat over vermeld was. Dus even opgezocht. Met een spuit of spuitbus gaat het niet, maar met de kwast lukt het wel.
Dat was het. Mvrgr. Wim

MartinH0

Ik zit er zelf aan te denken om eerst een laagje vernis over de kit te spuiten voor het verven uit. Volgens mij is het "spons" probleem dan opgelost.
Maar ik hoor/lees graag de ervaring van mensen die meer van deze karton kitjes gebouwd hebben.
Met vriendelijke groet, Martin