Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

NL Koelwagens en gesloten wagons in 1981. Info gezocht

in Treinsamenstellingen

Gestart door Joran, 6 februari 2015 14:09

Vorige topic - Volgende topic

Thowra

#15
De nummer 3: Talbot Hbis NS: Roco, is onjuist.

Moet zijn :
Citeer3: Talbot Hbis NS: Hobbytrade met artikelnummer 33308
Voor nummer 1, de SNCF Gs. zou je ook de Jouef HJ6121 kunnen kiezen. Deze heeft als revisiedatum 1980.


CiteerIs de correct Tds Roco 46418?
Yup! Ges.amersfoort 1979-revisiedatum 1982

Jeroen

We're all riders on this train.

Jeroen Water

Citaat van: Falkenberg op  8 februari 2016 13:58

3: Talbot Hbis NS: Roco


De Talbot Hbis is niet door Roco maar door Hobbytrade uitgebracht.

Ik denk dat je hier even in de war bent met de Werkspor HBis, die is wel van Roco.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thowra

We're all riders on this train.

Joran

Dank allen!

Cool ik ga sowieso eens op zoek naar een Roco 46418. Kijken of die nog ergens nieuw te krijgen is.

De Hobbytrade is 33309, toch?

Vraag me wel af hoe je kan zien dat de achterste een DB Gs is?

Waar kan je de revisie datum zien van de Jouef?

Thowra

CiteerWaar kan je de revisie datum zien van de Jouef?

Op mijn Jouef model.  ;D

De Hobbytrade 33309 is idd ook een optie. Zelfde model maar met ander nummer. Ik heb hier de 33308 liggen  met als revisiedatum 1980.

Jeroen
We're all riders on this train.

Jeroen Water

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joran

Citaat van: Thowra op  8 februari 2016 14:33
Yup! Ges.amersfoort 1979-revisiedatum 1982

Kan je dit verder uitleggen?
Vanwaar de twee jaartallen?

Machinist Johan

Ges. Staat voor geschilderd. Dit is dus gebeurd te Amersfoort in '79. Dit kan dus afwijken van de revisie omdat ze niet op hetzelfde moment uitgevoerd hoeven te worden

Jamie

#23
Marklin 4733 is een interfrigo wagon van de FS.
Ik heb foto's gezien dat deze wagons in nederland kwamen,alleen welk jaar weet ik niet.
Linkje is gevonden.
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=8793.0 (allemaal interfrigo wagons)
Mvg jamie

Joran

Citaat van: Johan de Bruin op  8 februari 2016 19:00
Ges. Staat voor geschilderd. Dit is dus gebeurd te Amersfoort in '79. Dit kan dus afwijken van de revisie omdat ze niet op hetzelfde moment uitgevoerd hoeven te worden

Revisie in 1982 gehad. Valt dus buiten mijn jaar.  :-[

Joran

Citaat van: Thowra op  8 februari 2016 14:46
Op mijn Jouef model.  ;D

De Hobbytrade 33309 is idd ook een optie. Zelfde model maar met ander nummer. Ik heb hier de 33308 liggen  met als revisiedatum 1980.

Jeroen

Waar op het model kan ik de revisie datum vinden? Want zowel de Encyclopedie als http://www.bfoto.be/docu/UIC/uic1.php wordt het niet genoemd.

Jeroen Water

Citaat van: Joran op  8 februari 2016 21:03
Revisie in 1982 gehad. Valt dus buiten mijn jaar.  :-[

Maak je het nu voor jezelf niet heel erg moeilijk, Joran? Uiteraard is de keuze geheel aan jou, maar exact eenzelfde wagen die net twee jaar eerder een revisie heeft gehad zou wel in je thema passen en op het zeer kleine revisie-opschrift na, ziet de wagen er verder exact hetzelfde uit.

Zolang er geen zichtbare veranderingen tijdens een revisie uitgevoerd worden (andere kleurstelling of een constructie wijziging) zou ik persoonlijk niet moeilijk doen of een revisiedatum van het uitgebrachte model nu wel of niet voor je themajaar ligt.

Maar nogmaals: die keuze is uiteraard aan jou.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joran

Ik twijfel daar ook nog over Jeroen  ;D

Morgen eens rustig de reeds aanwezige goederenwagons bekijken (heb er niet zoveel). Ik begrijp dat jij je daar niet door laat leiden?

Staat op elk materieel zo'n revisie datum? Ook reizigers/locs? Tot nu heb ik er nooit naar gekeken. Het is dat andere Jeroen het zo specifiek noemde vandaag  ;)

Jeroen Water

#28
Hoi Joran,

Voor mij is een revisiedatum na mijn themajaar (1974) inderdaad geen reden om een model niet te kopen, behalve wanneer het model een andere ķleurstelling heeft gekregen of flink verbouwd is. Het gaat mij ook meer om de sfeer dan dat alles exact 100% klopt. Ook kleine aanpassingen die niet direct storend zijn, neem ik soms voor lief.

Twee voorbeelden:

Ik heb een Benelux trek-duw stam die in 1973 in proefbedrijf op het spoor kwamen en in april 1974 in dienst gesteld werden. De NMBS 25.5 was toen nog geheel blauw. Tot nu was daar geen model van en rijdt mijn stam met een Marklin 25.5 met gele band, wat dus later dan 1974 op deze locs aangebracht is. Nu bij Van Biervliet de juiste loc aangekondigd is, heb ik die meteen besteld. Die brede gele band valt namelijk mij teveel op en is niet typerend voor de beginjaren van deze Beneluxtreinen.

Toen Marklin met de blauwe 1200 uitkwam heb ik deze gekocht en zelf van NS logo's voorzien. De loc is mooi op schaal, maar heeft luchtroosters die begin jaren '70 vervangen werden door andere roosters. Nu Roco met de juiste uitvoering is gekomen, ga ik mijn Marklin niet vervangen. De andere roosters vind ik daar niet storend genoeg voor en voor mij staat het niet in verhouding tot het financiƫle verlies wat ik daarmee maak.

Maar het zijn dus duidelijk persoonlijke keuzes.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Falkenberg

Bovendien kun je de revisieopschriften makkelijk wijzigen door daar decals van te laten maken. kleine moeite, groot plezier (als je er last van hebt)

dirkjan