Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

MB-module: "Kroya" (H0m)

in Modulebaan.nl

Gestart door Eelco Storm, 15 december 2014 10:16

Vorige topic - Volgende topic

martijn v m

niet dat die 120 rijd maar van dat type loc  :angel:

greetz
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

martijn v m

Kolere. Flink geval ja. En dat op kaapspoor? Ik ken alleen die lieve kleine RhB treintjes op meterspoor.

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

guest7823

Volgens mij langer dan een 52-er, maar kan ik zo 1-2-3 niet opzoeken.

Af en toe, als ik over de Brouwersdam rij, moet ik glimlachen als ik me op dat spoor een 25C voorstel ...... Zeker met 110-120 km/u  ;D

guest7823

Wikipedia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Condensing_steam_locomotive#/media/File%3ASAR_Class_25_3511_(4-8-4).JPG

Maar ...... vlak een GMAM ook niet uit  ;)

Voor Zuid Afrika en Indonesie geldt beiden "daar werd iets groots verricht" In ieder geval iets waar we in Neerland niet aan konden tippen

martijn v m

Wow. Die tender alleen al is geloof ik langer dan een 3700.

Reed dat op kaapspoor? Kan het me niet voorstellen

Eelco Storm

Allemaal op Kaapspoor  (y)

Het zegt genoeg dat bij de viering van 25 jaar onafhankelijkheid in 1970 in Indonesie een feesttrein reed die getrokken werd door een 1F1 + 1D1 + 1DD + 1CC combinatie  ;D

guest7823

Citaat van: martijn v m op  2 juli 2016 23:35Reed dat op kaapspoor? Kan het me niet voorstellen

https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_GMA_4-8-2%2B2-8-4

Ook Kaapspoor. Ik kan je ook nog gaan lastig vallen met wat 'r op 60 cm spoor reed, maar dan gaan we wel heel ver van Eelco's topic af

Topsnelheden van de Gerrits weet niet niet zo 1-2-3, maar de class 25 reed dus rond de 120  :D en dat op 1067 mm. Of te wel bijna hetzelfde als Zwitsers malspoor

Eelco Storm

Geen bezwaar tegen een beetje OT ge-OH  ;D

VSM, eat your heart out:

(foto A.E. Durrant)

martijn v m

Gaaaaaaaaaaf. Ja ik ken het verschil tussen kaap en meterspoor. Iets met trams in Arnhem of zoiets zij de tramgek.

120 met loks maatje USA op spoormaat heel smal.

Geweldig.

GD

Wat een bakbeesten. De spoorwegen in Indonesiƫ zijn hartstikke interessant, zo te zien. Nog even off topic, over de spoorwegen in Zuid Afrika is in de jaren zeventig (meen ik) een mooi boek verschenen, The Great Steam Trek. In de dump nog wel eens te vinden, of misschien nog in de plaatselijke bieb.

Gerard

nighttrain1

Edsko, heeft inmiddels al gras staan op z`n bak.
Hier nog geen plaatje van een bak gezien....
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Eelco Storm

Klopt. Dan moet er eerst een bak zijn weg vinden naar Denemarken en dan moet degene die de rijtuigen voor op de bak maakt ook nog eens gereed komen met een eindproduct.

Hendrik Jan

Nog 7 1/2 maand tot Eurospoor...

hilsen
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Eelco Storm

Misschien moet ik maar eens ter kerke gaan. Pastoor cleophus james schijnt inspirerend te werken...  ;)