Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Van Biervliet/B Models 2014 (h0)

in Archief 2014

Gestart door Lolke Bijlsma, 30 januari 2014 05:24

Vorige topic - Volgende topic

Sicco Dierdorp

Dat denk ik ook  ;) Het viel me al op dat niemand het nog was opgevallen  ;D

rail4marcel

Van Biervliet heeft inderdaad plannen voor een v100. Nadat ik ze er over vertelde over het gat v100 zijn we er nu al een jaar mee bezig ongeveer. Ze hadden er nog nooit van gehoord maar waren direct enthousiast. Vandaar dat er nu foto's van mij te zien waren op Neurenberg  :). Helaas mocht ik het eerder nog niet delen maar nu mag het bekend worden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Sicco Dierdorp

Inderdaad. Ze timmeren lekker aan de weg zo, dat was zelfs die Italianen al opgevallen  ;)

Hollandspoor

Voor mij persoonlijk was van Biervliet een redelijk onbekend fenomeen. Als ik echter nu bekijk wat zij al reeds hebben gebracht en laten zien in Neurenberg dan kan ik niet anders zeggen als zijn erg goed bezig. Zeker als ze de prijzen laag kunnen houden. Ben echt een fan aan het worden van deze in mijn ogen wat ondergewaardeerde fabrikant.
Soms spoor ik, soms niet

Railhopper

Citaat van: Daan de leeuw op  1 februari 2014 08:15
http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=24782&start=75

Halverwege de pagina, container en wagons verder op deze site een heleboel leuke foto's

grtz

Bedankt  (y), ziet er goed uit  (y)

Floris

Citaat van: rail4marcel op 31 januari 2014 22:25
Ook stond er een 45ft container als ik het goed gezien heb. Naast de G2000 pdf's met daarin een behoorlijk aantal nieuwe varianten (onder andere een groene RRF, blauwe Husa met klein logotje en 2 RTB's zijn er ook al scans verschenen van de ketelwagens.

Weet iemand waar die Pdf's te vinden zijn? vind alleen die Nohab pdf....

V200-G2000

Ik weet niet zeker of deze bedoeld wordt, maar deze staat gewoon op de homepage van Van Biervliet:
http://www.vanbiervliet.com/pdf/nieuw-2013.pdf

treinenhobby

Deze is van 2013.
Nu wachten op de 2014 versie...

Floris

Hier wordt nog het een en ander verteld in het "Steinkohlen Deutsch"  ;D ;D

rail4marcel

Website van B-Models is eindelijk vernieuwd. Nog niet helemaal compleet maar is na een hele tijd eindelijk weer een fatsoenlijk overzicht te vinden van de modellen. Helaas heeft VanBiervliet meerdere merken en hebben ze nog niet allemaal een nieuwe site gekregen  ;D

B-Models
Voor grootspoorfoto's zie site

iarnrod

Niet slecht voor een bedrijfje dat met een winkeltje begonnen is in een kamertje van een villa, een flinke anderhalve decenia terug, en als Marklin dealer. (voorheen was er wel iets op een andere locatie, maar geen shop)
Is na de verhuis naar de huidige locatie (= een oud cinema gebouw), geleidelijk verder blijven groeien.
En op de vraag van de klanten is men dan gaan uitbreiden naar de verkoop van andere merken.

Met het soms uitblijven van goede ondersteuning en onvoldoende juiste afwerkingen van de modellen van de traditionele fabrikanten en het alsmaar uitblijven van leveringen, zocht men naar alternatieven.
Met de juiste contacten en een goed inzicht in op de markt (lees opmerkingen van de klanten), gingen ze aankloppen bij een (toen nog) klein fabrikant (Modern Gala).
Nu is er daar filevorming voor de producties van kleinserie modellen.
De zaakvoerders gaan voor een goede opvolging van hun modellen. De proto-modellen keren nogal veel terug naar afzender voor verdere verbeteringen.
De voorbeelden van het ontwikkelingsproces zijn steevast te bewonderen in hun shop.
En de opmerkingen van klanten blijven meestal niet in dovenmansoren.

Ik kijk al uit naar de nieuwe modellen. Vooral die "Bolle Neuzen" boeien mij.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Bob R.

Afwerking is nog niet helemaal top, maar dat zal wel met de prijs te maken hebben.
Dat betreft dan ook alleen het spuitwerk, schijnbaar is daar een methode gebruikt die zeer kostenbesparend is. Je moet dus voor je zelf bepalen of het aanvaardbaar is.
Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.

Op modellen tot eind jaren 90 was spuitwaas heel normaal, wat dat betreft zijn we nu betere kwaliteit gewend.
Vr. groeten,
Bob

Niels1990

Citaat van: Bob R. op 10 februari 2014 08:23

Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.


Al moet ik zeggen dat de aangekondigde 5510 er een stuk beter uit ziet dan de eerdere blauwe 55'ers (5515 en 5529). Daar was vooral de overloop bij de seinen vrij wazig te noemen.
Ik vind ze bij deze loc netjes in elkaar overlopen, lekker strakke lijnen.

Fotootje van www.ferrovie.info gehaald.

Gr Niels

Bob R.

Dat kan heel goed kloppen, ik heb zo'n eerdere 55er.
Vr. groeten,
Bob

5166

Citaat van: Bob R. op 10 februari 2014 08:23
Overigens was het spuitwerk van mijn reeks 55 van B models ook niet geweldig.
Ik heb eens 2 modellen van de reeks 55 naast elkaar zien staan, de gewone gele (ik dacht de 5538) en een TVM-55. Het viel mij toen op dat het spuitwerk (en ook de kleur) op de TVM-versie al een stuk beter was dan de 5538.
Ook de recent uitgebrachte 5523 ziet er qua kleur en spuitwerk prima uit.
Kortom, ze hebben in de loop der tijd hun proces wel verbeterd! (Daarom ben ik ook wel blij dat nu pas de TP-IV versie uitkomen  ;) )

Groeten, Edwin