Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Artitec 2014 (h0)

in Archief 2014

Gestart door Gérard Drost, 27 januari 2014 01:07

Vorige topic - Volgende topic

Huup

Ik krijg net een mailtje van mte, waarin een aantal exclusieve att pec's wordt voorgesteld. Betekent dat dat deze varianten niet zullen worden uitgebracht voor de andere winkeliers, bv met andere bedrijfsnummers?

Gr/H

Falkenberg

Ja, zo staat het ook in de artitec folder aangekondigd

santerdam

In de mail van MTE staat :

Citeer.... speciaal voor Modeltreinexpress worden er twee varianten gemaakt, die alleen bij ons te verkrijgen zijn.

Lijkt me redelijk duidelijk.

Sander

henk

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

Het exclusieve is dus alleen het nummer, niet de variant. Dank!

Chris

Met de gedachte dat de MTE versie de museum versie zal worden.
Denk aan de dynamo op het draaistel die er bij de  museum versie wel op zit.

rail4marcel

Slimme zet van MTE daardoor is die ook voor mensen die latere tijdperken rijden prima inzetbaar. Wordt gewaardeerd  (y)
Voor grootspoorfoto's zie site

Rob Moerkerken

Volgens mij zat de dynamo zo wie zo bij alle uitvoeringen aan één draaistel t.b.v. de voeding voor de verlichting en als er niet gereden werd d.m.v. de aanwezige accu's

Rob Moerkerken

henk

Oorspronkelijk hadden de PECs een riemdynamo onder de wagenbak zitten, zoals de Blokkendozen ook hadden. Later is die vervangen door een asdynamo dat op de zijkant van een draaistel zit gemonteerd. De museumPEC is in de oorspronkelijke kleuren, maar die asdynamo zit er nog op en daarbij hoort een beetje rare opening in de schortplaat ter plekke. In die zin is de museumPEC uniek.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

Is er nog nieuws over het stalen postrijtuig dat Artitec ons vorig jaar heeft beloofd. Ik krijg de indruk dat de ovaalramers in een ver gevorderd stadium zijn en de C12c's zijn al uitgeleverd, maar het postrijtuig zal zeker in 3 varianten bij mij welkom zijn. Iemand daar meer over gehoord?

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Weerd

Voor zover ik weet worden de ovaalramers dit voorjaar uitgeleverd en het postrijtuig en de stalen zesdeurs komen pas ergens in het najaar van 2014.

Gerard

Peter Korsten

Dat postrijtuig, is dat het rijtuig direct achter de 1000 in het onderstaande plaatje?

1000             PIV                DIV                C12c                C12c                C12c                C12c                 ABd9
Bron: http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamC12c.aspx

Off-topic: bestaat die ABd9 in model? Heeft Artitec die misschien aangekondigd?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ronald69

Peter, helaas(nog) niet, is van de serie ABd9 NS AB 7521 - 7555.

Grt, Ronald.

Grt, Ronald.

Ivo tB

ABd9 bestaat wel in model van Philotrain.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Korsten

Dat vermoeden had ik al. En dat postrijtuig? Is dat wat Artitec heeft aangekondigd?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40