Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Exacttrain 2014 (h0)

in Archief 2014

Gestart door piet keppel, 9 januari 2014 21:36

Vorige topic - Volgende topic

1200blauw

Zo jammer dat die Hondekop-4 nu weer bij een stel beginners terechtkomt. Die moeten weer eerst uitvinden hoe je zo'n ding maakt, aandrijving en motortje maken dat betrouwbaar is, alles ontdekken... Eindigen we straks weer met een goedbedoeld experiment dat een handjevol mensen koopt, teleurgesteld is, dat hier meldt en hop, weg klandizie. Niemand blij. Kan er geen ervaren bedrijf dat viertje maken? Ik nodig Artitec alsnog van harte uit het viertje netjes in elkaar te zetten. Ik wil er wel twee in mijn tp.

ingenium

Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

Wat heeft 1200blauw dan gemist?
Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat de heren achter Exacttrain onder eigen verantwoordelijkheid een aangedreven model laten produceren. De ervaring leert dat een aangedreven model weer een apart leerproces voor een bedrijf is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

Denk dat de heren voldoende ervaring hebben opgebouwd bij oa LSM. Dus helemaal nieuw is het niet en beginners zijn het ook niet.

Martijn193

Merkwaardige redenering. Dus 'nieuwe' fabrikanten mogen zich hier niet aan wagen? Überhaupt niet of omdat het de hondekop is? Waar moeten ze dan mee beginnen? Een drieassig locomotiefje?

Ik denk dat de heren heel goed op de hoogte zijn van de eisen die menig modelspoorder stelt. Of ze dat gaan halen is hun bedrijfsrisico. Bovendien, Artitec is ook ergens begonnen toch?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bert van Gelder

Citaat van: ingenium op 26 januari 2015 11:58
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...

En deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!

Gr, Bert

Besselspoor

Een trein aandrijven is niet zo heel moeilijk, als ik zie hoe goed een Lima HK4 al loopt met een Roco-Br215 draaistel en de loading motor uit een oude videorecorder. Maar zaken als afwerking van de mal (gietnaden), zuiverheid van het spuitwerk en opschriften, materiaalgebruik (korrelig kunststof, snel oxiderend goedkoop zamac) en pasvorm van bv ingezette ruiten zijn veel belangrijker. Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld. Ik zeg dit op persoonlijke titel, maar de achtergrond van een ontwerp weegt voor mij wel degelijk, in een eerder geval is dat ook zeer terecht gebleken. Ik ben dus wat terughoudend in mijn enthousiasme.
RETROBAHN A.G.

Bert van Gelder

Citaat van: Besselspoor op 26 januari 2015 12:37
Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld.

Ik herhaal nogmaals: deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!
Andere referenties en berichten betreffende dit verhaal gaat voortaan rechtstreeks de zamboni door..

Gr, Bert

dh3201

Stel je voor dat het ontbreken van een naad in de neus niet past bij de gangbare Piko tweetjes....  :-X
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Weerd

#24

Oef!  ;D  ;D

Gerard

Martin Welberg

Grappig, een 3D tekening aankaarten als nieuw en in de prijslijst zetten dat het 2016 wordt  ???

Spoors

 ;D ... dat duurt inderdaad nog wel even. Maar ja, we hebben al vaker op een zelfde manier de HK4 aangekondigd gezien en het is er nog niet van gekomen. Losse wagentjes in China laten produceren is een ding, maar een treinstel uitbrengen met de hele service (garantie, onderdelen, etc.) er omheen is een tweede. Kijk maar eens hoe een gerenomeerd bedrijf als Artitec door schade en schange wijs is geworden.

Eerst zien (en meer dan een 3D plaatje ... die kan ook ook in elkaar flanzen) en dan geloven.

Corné81

Mag hopen dat er geen naad in de neus zit ::)
Gelijkstroom 1:87 NS Tp Va Dienstregelingsjaar 1995/1996