Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Roco 2014 (h0)

in Archief 2014

Gestart door Dion, 27 november 2013 13:35

Vorige topic - Volgende topic

dh3201

Het deurraamverschil komt omdat de 1151-1160 oorspronkelijk deuren met kleinere ramen dan de 1101-1150 hadden.
Later kon dit door deurwisselingen bij individuele locs anders zijn.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Chris

#196
Gisteren na dit commentaar even gekeken.

1107 en 1137 zijn beide even groot. (en inderdaad op de 1137 iets hoger dan op de 1107)
Op alle broertjes en zusjes (botsneus en botsneusloos) zijn de nummers precies 1 mm in hoogte korter.

Michael

#197
Verrassing van Roco, na eerst de CD Railjet te hebben geannuleerd vanwege te hoge productiekosten, komt ie komende week vanuit het niets ineens uit... In elk geval komende week verkrijgbaar in Tsjechië. Voorlopig wordt alleen een vierdelige set geleverd, geen idee of ook de resterende 3 bakken nog uitkomen.

Zie de site van AMB Modely voor foto's: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/jednotka-railjet-cd/


Gérard Drost

Vanavond nieuwe e-mail van Roco vertegenwoordiger ontvangen met enkele nieuwtjes voor maart 2015:
10815 Smart-Rail Schienenlaufband
56277 Offener Güterwagen, DB, Ep IV

62146 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV

BD Hannover, Bw Rheine - Ausführung 1977, mit silbernen Kesselspannbändern

62147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND
68147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND ~ AC

Korte geschiedenis van de laatste dagen van de loc.
De stoomloc is waarschijnlijk in de uitvoering zoals deze het laatste jaar gereden heeft.
Of Bw Rheine correct is, weet ik niet.
Wel weet ik dat de loc op 31-5-1973 in Rheine gesationeerd was (bron: Stoomlocs, Martin van Oostrom, de alk bv, 1973?).
De loc is buiten dienst gesteld op 6-10-1977 in Bw Emden. Deze loc heeft hierna nog gereden op 26 oktober 1977 in en rond Emden. De loc is voor een werktrein ingezet bij Oldersum bij de electrificatie van het traject aldaar. Na terugkomst in Emden om 15:45 uur is de werktrein afgekoppeld, de loc nogmaals gedraaid op de draaischijf met de voorzijde naar het zuiden en is naast de 043 315 op een zijspoor geplaatst.
"Regler zu, Steuerung auf Mitte, Brenner aus, zurückblasen, Bremse fest, die Taschen aus dem Kasten. Um 16:04 Uhr verlassen Lokführer und Heizer zum letzten Mal die Lok" (Bron: Eisenbahn-Kurier Special 65, 2002).
De zilverkleurige ketelringen kloppen, is te zien op foto's in EK Special 65, blz. 54.

Mvg,
Gérard Drost

Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Chris

mooi ! ze brengen eindelijk die rollenband los uit  (y)

Gérard Drost

Even noch 2 foto's gescand uit de EK Special 65 m.b.t. de Roco 043 903-4





Ik heb nog niet kunnen achterhalen wanneer de loc van Bw Rheine naar Bw Emden is gegaan.
De loc is bewaard gebleven en staat sinds 1981 als "Denkmal" tegenover het station van Emden.

Grz,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits