Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouw station Krakow in H0

in Al het andere!

Gestart door Tjacko, 3 november 2013 21:21

Vorige topic - Volgende topic

dimo1_dimo1

super gelukt (y)
ook zeer leuk, die gordijntjes  ;D

dat perron ziet er ook al zo heerlijk verweerd uit ;)
groeten,
Auke

Tjacko

Citaat van: dimo1_dimo1 op 13 januari 2014 11:59
super gelukt (y)
ook zeer leuk, die gordijntjes  ;D

dat perron ziet er ook al zo heerlijk verweerd uit ;)

Het perron is nog een proefstukje  maar komt wel ik de buurt van wat het moet worden  :)  Ik wil ook nog wat proberen met houten perronranden.
Groet,

Tjacko

dimo1_dimo1

hoe heb je dat perron zo gemaakt dan ? ;D als dit nog maar proef is.. ;)
groeten,
Auke

tijgernootje

Tot zover ziet het geheel er in elk geval fraai uit   (y)
Petje af als ik er 1 op had gehad  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Tjacko

Citaat van: dimo1_dimo1 op 14 januari 2014 10:46
hoe heb je dat perron zo gemaakt dan ? ;D als dit nog maar proef is.. ;)

Plaatje triplex van 6 mm. Rondom gegoten gips perronranden uit Sporle mallen gelijmd. Deze perronranden zijn 9 mm hoog. Dus het perron zelf heb ik daarna volgegoten met gips tot 9 mm. Dat ging niet helemaal vlekkeloos omdat de gipsen perronranden (die al door en door droog waren) veel te snel het water uit het vers gegoten gips zogen. Dus de randen vloeiden niet mooi uit omdat dat veel te snel uithardde. Geleerde les: Voortaan eerst de reeds uitgeharde en droge gipsdelen goed bevochtigen  ;)
Daarna het gegoten perron wat glad geschuurd zodat deze goed vlak was met de perronranden.
Vervolgens de bovenkant van het perron nat gemaakt en daarop met een theezeefje een dun laagje droge gips 'gepoederd'. Daarna even met de plantenspuit erover en hier en daar een beetje pletten met je vinger. Na uitharding heb je dan een wat ruw grind/asfaltachtig oppervlak. Dit kun je dan met sterk verdunde acrylverf (overwegend lichtgrijs, beetje lichtbruin, beetje zwart) nat in nat prima en vrij eenvoudig verweren.
Groet,

Tjacko