Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Aanpassing Keerlusschakeling 12V

in Elektronica en analoog

Gestart door MBZE_Erik, 5 juli 2006 16:04

Vorige topic - Volgende topic

MBZE_Erik

Elke keer lus in 1 richting ik ga of rij rechts

Erik.

Klaas Zondervan

Citaat van: MBZE op  7 juli 2006 22:00
Ik heb keerlussen met 2 wissels

Dit is nou zo'n geval waarbij ik niet zou weten hoe je de polariteit van de lus kunt koppelen aan de stand van één of meer wissels. Iemand wel een idee?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Wim Ros

Het probleem zit hem ook alleen maar in de binnenste lus, de buitenste hoeft niet perse een keerlus te zijn, als je naar de rest van het sporenplan kijkt. want aan de andere kant van de baan is er namelijk geen sprake van een keerlus.
Het probleem ontstaat door de overloop wissels. Ik ben dan ook benieuwd hoe het opgelost gaat worden met de bezetmelder-keerlusschakeling.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

GerritM

Daar is het geen enkel probleem voor.
De schakeling is niet afhankelijk van de wissels.
Bestudeer maar eens hoe het werkt en aangesloten wordt (Funkyrail.nl).
Ik heb zelf een vergelijkbare opzet, wat minder wissels, juist die overloop zorgt voor het ontstaan van de keerlus. De schakeling werkt al 3/4 jaar naar volle tevredenheid. De schakeling is indertijd opgezet als universele oplossing en is voor wat mij betreft daar volledig in geslaagd.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Wim Ros

Gerrit, ik ben op de hoogte met de werking van de Funky/Smout  schakeling.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Hub

Erik,

CiteerKan je me ook een schema geven met 2 wissels Ik heb keerlussen met 2 wissels
Ben je nog uit het schemaatje, wat ik je toegestuurd had, kunnen komen hoe je met reedcontacten en/of via een of meer wissel(decoder)s de polariteit van je keerlus(sen) kunt omschakelen.

Met vriendelijke groet,
Hub

MBZE_Erik

Ja

Maar ga toch de printjes maken (ben ze al aan het maken)
Als het weer wat slechter word ga ik er mee verder is nu te warm om te solderen

Ik ga eerst kijken hoe 1 printje bevalt daarna ga ik naar jouw oplossing kijken
Reed contactjes ga ik niet doen daar ik geen magneetjes onder mijn trein wil maken maar die andere oplossingen ga ik zeker nog naar kijken

Erik.