Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Geen Noordnet meer

in Grootspoor

Gestart door nscargo, 4 juli 2006 17:05

Vorige topic - Volgende topic

Menno 1846

Dan zouden ze daar een goede vooruitgang geboekt dus!  ;D
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Fermon Bosman

Hebben ze in Slowakije nog niet wat nodig?  ;D

Menno 1846

Weet niet of die überhaupt wel intresse hebben getoond.
Maar die stappen veelal ook al over op redelijk nieuw EU matrieël denk niet dat ze onze SRV wagens van c.a 25 jaar in dienst willen hebben!?
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Thom

Citaat van: Menno op 20 juli 2006 09:08
Weet niet of die überhaupt wel intresse hebben getoond.
Maar die stappen veelal ook al over op redelijk nieuw EU matrieël denk niet dat ze onze SRV wagens van c.a 25 jaar in dienst willen hebben!?
Greetz:Menno

Nee,
wel onze plan U's die nog ff en tikkie ouder zijn..

Zo ontwikkeld is het niet dat ze daar gewoon nieuw matrieel laten bouwen nog hoor...

Peter Korsten

Ligt ook een beetje aan het land. Tjechië is heel aardig op weg, met snelle treinen en zo, maar Slowakije is een stuk armer.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Menno 1846

T schijnt dat er weinig tot geen onderhoud aan de SRV wagens word gedaan.Zou die 150.000 eurie (DH2) niet een beetje te hoog gegrepen zijn dan?
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

wiedijk

Ik wil even reageren nav dit onderwerp. In de eerste plaats heette het bedrijf NoordNed (dus met een D op het eind!), maar sinds 1 januari heeft NSR zich teruggetrokken uit NoordNed en is Arriva de enige rechtspersoon die de treindiensten uitvoert. Er is inmiddels al een stel (3229) die aan één kant het Arrivalogo voert ipv dat van NoordNed. Dat er minimaal tot geen onderhoud meer aan deze stellen wordt uitgevoerd is niet zó vreemd, op 8 juni jl. heeft in Bussnang (Zwitserland) de roll-out plaatsgevonden van het eerste van 43 stellen van fabrikant Stadtler, de bedoeling is dat in oktober de eerste stellen de grensoverschrijdende treindienst Groningen-Leer gaan rijden waarna eind dit jaar Groningen-Leeuwarden volgt. Er komen 27 zgn. GTW 2/8-en en 16 GTW 2/6-en (GelenkTriebWagen, 2 aangedreven assen vd in totaal 8 (drietjes) resp. 6 (tweetjes). De Wadlopers (of SRV-wagens zo je wilt) gaan dan weer terug naar NSR. Het onderhoud aan de nieuwe stellen wordt gedaan door Voith RailServices die hiervoor een nieuwe hal in Leeuwarden hebben laten bouwen. Naar verluidt komt het eerste stel volgende maand naar Nederland.

Menno 1846

@ W Dijkstra,
We hebben begrepen dat NoordNed (zonder T uiteraard) al nieuw matrieël heeft aangeschaft en dat deze binnenkort komen te rijden op de Noordelijke Nevenlijnen. Onderhoud word verzorgd door Voith.
Rond 20 Oktober zouden de 1e stellen gaan rijden tussen Groningen en Leer. Wadlopers gaan i.d.d terug naar NSR waar ze te koop zouden staan.
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Menno 1846

Geruchten gingen dat Arriva met Buffels zouden door blijven rijden zelfs als de Stadlers GTW's al in dienst zouden zijn.
Om maar even met de deur in huis te vallen:NIETdus!!
mocht u/jij als hobbyïst/verzamelaar deze treinstellen nog eens willen fotograferen in het Noorden kom dan nog voor 1 december 2006 naar hier om ze te plaaten/flitsen!! Ook deze stellen gaan gewoon terug naar de NSR!!
hopelijk jullie hier mee ff voldoende te hebben geïnformeerd!
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Monobrachius

Alsjeblieft, denk aan je bloeddruk, het is al warm genoeg. Als ze in Sneek komen, zal ik proberen over een week of twee ergens een camera vandaan te ritselen en er een foto van te maken. Zo niet, dan moet ik het maar doen met de foto uit 1989 waar een vijfjarige Henk in Utrecht zo'n stelletje binnenstapt (en natuurlijk het internet waar een gigantische hoeveelheid foto's op staat).
En als je echt eens zo geïnteresseerd ben, ga dan eens kijken wat je kan realiseren, ga praten met mensen, kijk of er meer mensen zijn die zo denken en wellicht ook behoefte hebben om zo'n stel te bewaren. Maak een kleine voorstudie (kijk naar geld, ruimte, maar ook tijd, ik neem aan dat je ook nog wel eens thuis wilt zijn) en beslis aan de hand daarvan. Een mens heeft vaak meer in z'n mars dan hij zelf weet.
En als je dat niet wilt, tsja, dan kan je je beter bij je lot neerleggen. Tzou zonde zijn om er een trauma van te krijgen.

Groeten Henk
K.Bay.Sts.B

Menno 1846

#40
Beste henk (en eventuele andere belangstellende),
De Buffels blijven bewaard en gewoon rijden hoor!!(althans niet meer in Sneek of elders in het Noorden) Maar een "Wadloper behouden lijkt me wel wat maar goed daar was al iemand mee bezig: "Stichting Wadloper" die helaas(??) te vroeg op de fles is gegaan door bepaalde omstandigheden.Reeds zou "DutchTrains"van de beruchte (?) G.Mulder die ook bij "st.Wadloper"zat, de boel over hebben genomen.Ook deze zou ook al een maandje op de fles zijn. Of het ooit nog zover zou komen om dan nog 1 voor t nageslacht te bewaren betwijfel ik zeer!!Mede omdat we er nooit meer wat van vernomen hebben!Mischien dat het NSM of een ander reeds bestaande vereniging/stichting/museum er 1 of 2 in het bestand zal/wil opnemen.
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Menno 1846

Beste mede hobbyïsten/verzamelaars,
Gelukkig hebben we nog wel even, De "Wadlopers" worden ontstickert & eind 2007 moet al het DH-Mat vervangen zijn, en in orginele staat zonder defecten terug komen bij de lease maatschappij. Deze gaat waarschijnlijk alle DH`s keuren en verkopen, de meeste DH`s zullen verscheept worden naar Engeland om daar verder dienst te doen.
Bron:Medewerker NedTrain die ik tegen kwam in Lw.
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

henk

Ah, kans op een nieuwe uitgave door Modelloco.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

leon

Topic heet nu eigenlijk: Einde wadlopers nadert.

Daar heb ik wel een hele nuchtere, misschien voor sommige koude, mening over:
Ik kan de wadlopers niet anders zien als gemodificeerde duitse treinstellen. weliswaar destijds aangepast aan de eisen van de NS.
OK het einde van hun inzet is het einde van een tijdperk.
Maar het DE-materieel wat zij verdrongen vind ik veel meer beeldbepalend voor de omgeving en dus van meer belang.
Zo vind ik de Buffel een treinstel wat mij meer aanspreekt dan de Wadloper.


Mrr ja, een ander denkt er weer heeel anders over, en ook dat houdt deze hobby leuk :)

Arjan

Citaat van: Menno op  1 augustus 2006 14:31
Beste mede hobbyïsten/verzamelaars,
Gelukkig hebben we nog wel even, De "Wadlopers" worden ontstickert & eind 2007 moet al het DH-Mat vervangen zijn, en in orginele staat zonder defecten terug komen bij de lease maatschappij. Deze gaat waarschijnlijk alle DH`s keuren en verkopen, de meeste DH`s zullen verscheept worden naar Engeland om daar verder dienst te doen.
Bron:Medewerker NedTrain die ik tegen kwam in Lw.
Greetz:Menno

Niet om het een of ander hoor, maar zijn de wadlopers geleased :-|?