Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door HJ, 3 december 2012 20:01

Vorige topic - Volgende topic

Karst Drenth

Hoi,

Aan de aandrijving zelf niet. Wel aan de bogies en de tenderassen/scheenplaten.

Bogies strakker afgeveerd ( zelf nieuwe veren gedraaid uit 0.5mm fosforbrons ) en aan de binnenzijde van het frame meer ruimte gemaakt ( weggefreesd ) Tevens de scheenplaten van de bogies afgefreesd zodat de assen meer zijdelingse speling hebben.

Mogelijk dat de drijfassen bij de 6300 te weinig zijdelingse speling hebben. Dan heb je wel een ( onoplosbaar ) probleem... maar de bogies zijn denk ik bij de 6300 het hoofdprobleem.

Grtzz,

Karst

HJ

Hallo Karst,
Ja die zijdelingse speling is bij de 6300 ook een probleem.
Meer nog dan bij mijn 1700-en (hoge en lage ketel).
Hierbij nog een plaatje van het krappe onderstel van de 6300.
Vooral de gekoppelde assen hebben erg weinig zijwaartse ruimte.
De boogies hangen er tamelijk los in en zijn daarom ook altijd lastig om goed op de rails te krijgen.
Ach... ik vind het wel prima zo'n vitrine model.
Voor het rijden heb ik mn spoor 0 baan. Overgelijkbaar!
Greetz

Hendrik


modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

Remystoom

Jammer dat 'ie moeilijk rijd maar hij is wel mooi!
Mooie baan/banen heb je!

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

HJ

modelbouw: lekker prutsen word je blij van!