Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Hornby Live Steam

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door medness1969, 24 mei 2012 17:43

Vorige topic - Volgende topic

Afgelopen

De hoop is gericht op volgende zomer om de baan weer voldoende aanschouwelijk te hebben voor een open dag. Omdat ik bij de vorige baan regelmatig te maken had met storingen, is elk compromis op deze baan niet aan de orde. Dat houdt in dat er soms weer een deel moet worden veranderd, want ik wil een (zo goed als) storingloze baan bouwen. Dus meer draad naar de rails, meerdere blokken (analoog) en zorgen dat alles goed is aangesloten. Uiteraard blijven er altijd storingen mogelijk, maar die wil ik wel tot een minimum beperken.

medness1969

In een wanhopige poging om nieuw materieel te vinden, zette ik een advertentie op marktplaats. En tegen alle verwachting in. reageerde iemand. Hij bood een A3 Flying Scotsman aan. Heb deze met veel plezier opgehaald. Helaas was het een niet lopend model. Tijdens mijn korte vakantie in Engeland heb ik de defecte loco afgegeven bij Hornby in Margate, en hoeraaa! Terug in Nederland, zonder kosten, en hij rijdt weer als een zonnetje. Leuk om de verschillende types naast elkaar te zien. Stiekum vind ik de A3 versie met de stoomuitlaat aan de onderkant veeeel leuker!

Afgelopen

Op een modelbaan in Whitby (Yorkshire) hadden ze van een defecte Live Steam Loc van Hornby een gewone elektrisch bediende lok gemaakt met een rookgenerator. Die was weer aangesloten op pijpjes die overal zorgden voor pluimpjes rook. Zo zie je maar dat er altijd weer een oplossing gevonden kan worden, het was wel dan wel geen echte stoom en het lekkere luchtje ontbrak ook maar het zag er wel leuk uit.