Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

EU12 Diorama: Reinier "Door de dijk"

in We bouwen een diorama

Gestart door Reinier Z., 5 november 2011 15:17

Vorige topic - Volgende topic

Reinier Z.

Baksteenplaat is van Slaters, natuursteen is gewoon gladde witte styreenplaat.
Reinier

Reinier Z.

't Gaat even wat minder hard: Eergisteren alleen wat baksteenplaatjes gesneden ter opvulling van de muurvlakken. Effect is goed, maar laten zien lukt even niet: Camerabatterij leeg  >:(

Morgen ga ik eerst maar eens op zoek naar verf, want het lijkt me 't handigste om eerst het natuursteen te schilderen voordat ik het baksteengebeuren er tussen plak.
Reinier

Reinier Z.

Camerabatterij is weer bij kennis, dus hier even het resultaat van de laatste snijactie. 't Is niet veel, maar daar ben ik toch wel even zoet mee geweest.

En zo past het dus op het blok. Het zit hier nog niet gelijmd, daarom ligt het niet strak tegen het hout en kiert het nog.

Zo, nu eerst eens kijken of ik wat verf en zo op de kop kan tikken.
Reinier

Jefftrack

ziet er goed uit Reinier.... (y)

Jeffrey

MarklinKoen

Ziet er heel goed uit Reinier!
Maar goed dat je in een andere categorie valt dan ik. Dit is wel erg mooi geknutsel hoor!
1:1 DE2-en Stalen D-prutser in Haarlem, en bezig met een 1:87 modulebaantje!

Reinier Z.

Tja, ik had me natuurlijk op kunnen geven in de categorie onder de 16, maar ik ben bang dat ik dan door de mand val als ik 't diorama kom inleveren  ;D Of ik moet daar een neefje voor inhuren...

Resultaat van 't shoppen:

Reinier

Reinier Z.

Nou, de eerste lik verf zit er op. 't Is het nog niet helemaal, maar er komt nog meer kleur op.
Reinier

Reinier Z.

Volgende schilderklus is de basiskleur voor het metselwerk. Door het schilderen verdwijnen de kiertjes tussen de baksteendelen en verdwijnt de kunststofglans. Bovendien wilde ik het iets donkerder hebben dan het was. Hier is het rechterdeel gedaan:
Reinier

Reinier Z.

Gelijk ook het middenblok maar even in de grijze verf gezet. Vóórdat de bakstenen er tussen gaan, dat schildert makkelijker en bovendien kunnen de zijkantjes dan meegeschilderd worden zodat er straks geen wit plastic meer te zien is in de kiertjes tussen baksteen en natuursteen.
Reinier

Reinier Z.

Ok, het gaat dus niet altijd zoals ik wil  >:(

Ik dacht de gisteren geschilderde baksteenwand even van voegwerk te kunnen voorzien, maar bij het wegvegen van de overtollige grijze verf kwam ook de bruine verf mee. Blijkbaar nog onvoldoende uitgehard.

Eerst dus maar even verder met het snijden van de nog missende wandjes....
Reinier

Reinier Z.

Voor degenen die dit trucje nog niet kenden: Het vasthouden van kleine voorwerpen tijdens het schilderen kan lastig zijn, maar met een stukje tape ondersteboven op tafel gaat dat prima.
Reinier

Papierbouwer

Dat is een goede truc!
Als ik iets klein moet schilderen word het bij mij vaak of eerst monteren of vieze handen.
Maar die stenen zien er echt mooi uit hoor.

Erik

Reinier Z.

Na het gepruts met het mes en de kwast is het ook wel eens leuk om ineens vooruitgang te zien als er gemonteerd kan worden.

Andere zijde, met nu duidelijk de gemetselde uitsparing waar de deur langs gaat draaien:

Ik ben wel redelijk tevreden, hoewel na de montage de bakstenen iets minder diep liggen dan het natuursteen. Ik neem aan dat dat niet meer opvalt als straks de voegen zijn dichtgemaakt.

De rest van de puzzelstukjes ligt ook klaar, maar daarvan is de verf nog nat. Dat wordt dus morgen.

Alvast even mijmeren hoe dat er straks uit gaat zien:
Reinier

Reinier Z.

Vandaag een herkansing voor het voegwerk. Het ging nu een stuk beter dan gisteren, hoewel de grijze verf niet te lang mag blijven zitten, want dan lost toch de bruine verf weer op. Snel werken dus, en dat duurde even voordat ik de slag te pakken had. Resultaat is dat alleen de kopkanten van de muur zijn geworden zoals ik in gedachten had. De grote vlakken zijn wat vlekkerig, alleen is de vraag of dat ook erg is. Moet ik nog even over denken. Ik vind wel dat er iets teveel grijze waas over de muur ligt. Anyway, daar ga ik niets meer aan doen, deze muur ligt straks toch van het publiek afgekeerd, vandaar dat 'ie steeds als proefkonijn mag dienen voor alles. Ik ga zo meteen nog eens wat zwarte druipsporen proberen te maken en dan moet 't dat maar zijn.

Intussen heeft ook het middenblok al z'n wanden opgeplakt gekregen. Nu moeten de rollagen en de bovenkant nog, maar eigenlijk moet ik daar halfsteensverband voor hebben en dat heb ik dus niet. Keuze is nu: wachten tot ik GM&S weer zie, of doen of m'n neus bloedt en alles gewoon afmaken met het foute baksteenverband.
Reinier

Reinier Z.

Vervuilingspoging. Op de foto komt het wat overdreven over, in 'real life' ben ik best content  :)
Reinier