Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Treinverkeer in en langs Rothenburg

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door WimC, 28 augustus 2011 21:23

Vorige topic - Volgende topic

gvandersel

Wim,

Ziet er mooi uit. Naast wat tijdperk III en IV heb ik ook wat verdwaald tijdperk V of VI spullen. Tegen eind van het jaar maar een keer een trein uitwissellen?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

WimC

Is prima. Ben in december wel een paar weekjes op vakantie naar een warm eiland, maar er is vast wel iets te plannen.

Groeten,
Wim

frieza11

zeer mooie bugelfalte lok is dat
van welk merk is die??

het SNCF Treinstel is ook mooi om te zien

WimC

Sorry, ik zie je reactie nu pas.
Die bugelfalte is van Minitrix. Komt uit een startset.

WimC

Zo, dat was een tijdje terug.
Wat last van andere beslommeringen, dus weinig gedaan de laatste tijd.
Sinds een paar weken wel een nieuwe fotocamera, daarmee even een testfilmpje gemaakt van rijdende treintjes.

http://www.youtube.com/watch?v=s5P2itHIJIE&feature=youtu.be

Groeten,
Wim

WimC

Lang geleden weer. Een half jaar bijna niks met de modelbaan gedaan, maar de afgelopen dagen weer wat gereden.

Een paar plaatjes: terug naar vroeger in Rothenburg.

Een ET90 die van Rothenburg vandaan komt wacht op de voorbijkomende sneltrein.


Wat later gaat 'ie over de wissels bij het seinhuis.


Groeten,
Wim

Remystoom

Prachtig!
Die Duitse versie van de blokkendoos is en blijft mooi.

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

WimC

Maar weer eens een plaatje geschoten:

Staaltrein getrokken door een BR 482 van de SBB komt een trein ketelwagens getrokken door een BR485 van de BLS tegen, ter hoogte van de aftakking naar Rothenburg.

Peter S

Mooie foto van een mooie baan. Je mag wel meer foto's van je baan hier posten!

Groet, Peter

WimC

Bedankt. Het afgelopen jaar heb ik niet zo heel veel met mijn baan gedaan.

De foto flatteert trouwens wat, omdat het gezichtpunt zodanig is gekozen dat alles wat nog niet af is (ca. de helft) niet opvalt of buiten beeld is.

Had er net nog eentje geschoten. Iets verderop. Het staartje van de staaltrein is nog net te zien, het boemeltje vanaf Rothenburg komt er ook net aan, maar zal eerst moeten wachten totdat de rest gepasseerd is.


WimC

Nog een paar foto's van de X73900 van de SNCF/TER





Groeten,
Wim

WimC

#26
Vandaag weer wat beelden van vroeger in Rothenburg.

Op een gewone doordeweekse werkdag vertrekt Franz Baumgartner naar zijn werk in Schwarzburg. Bij het instappen ziet hij dat er deze keer een grote stoomlocomotief voor de stoptrein staat. "Hm, denkt hij, dat is wel wat anders als de diesels die er anders voor staan. Effe vragen aan de conducteur hoe dat nu zit."
"Ja", zegt de conducteur. "Normaal vertrekken we hier 's ochtends met de laatste trein van gisteren, en da's inderdaad meestal een diesel. Maar gisteren hadden we wat problemen onderweg. Die diesels zijn nog nieuw en  hebben soms nog wat kinderziekten. Dus hebben we in Schwarzburg moeten wisselen. Nadeel is wel dat we nu vandaag ook weer moeten wisselen, want deze moet in het BW van Dönsdorf verzorgd worden."
"Oh, maar levert dat dan geen vertraging op?" vraagt Franz.
"Nee hoor, want dit is een sneltreinlocomotief, dus de tijd die we nodig hebben voor de wissel, kunnen we eerst inlopen. Het is eigenlijk ook wel wat overdreven, deze loc voor zo'n kort treintje, maar ja, er was gisteren niet echt veel anders meer voorhanden".
"Nou, da's mooi, want anders kom ik te laat op mijn werk."
Franz kijkt nog even naar de loc en stapt dan in.


Iets later vertrekt de trein.




En iets later rijdt de trein voorbij de laatste huizen van Rothenburg. Franz kijkt even naar links, en kan daar beneden al het spoor zien waar ze een paar minuten later overheen zullen rijden. "Dat blijft toch grappig", denkt hij "zou het eigenlijk wel eens voorkomen dat er zo'n lange trein vertrekt dat de machinist de laatste rijtuigen van de trein boven zich kan zien?"


Iets later gaat de trein de tunnel al in, en komt vervolgens er weer uit op het spoor dat Franz net al beneden heeft kunnen zien.


Terwijl de trein eerst achter de bomen verdwijnt en daar vervolgens weer achter vandaan komt...


komen ook de rijtuigen de tunnel uit.




De trein rijdt verder de uitsnijding tussen de rotsen door...


om vervolgens rustig de hoofdbaan op te rijden.




Rustig voorbij het seinhuis, waar het licht nog brandt.




En rijdt vervolgens de tunnel in richting Dönsdorf.


Groeten,
Wim

Ruud K

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

ex44


a.moonen