Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Treinen door Stuyteweg, Hansbeek en Heuvelwoude

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door Marc Riswick, 22 mei 2011 18:52

Vorige topic - Volgende topic

Rinus H0

Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Matheus 18

Kan ook niet meer zeggen als Martijn.

Prachtige foto reportage is het tevens ook. (y)

Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Basilicum

De trein is na een geslaagde dag door Dönsdorf heen gekomen. :)

Groet,
Basilicum

Marc Riswick

Vandaag wordt er een trein verwacht uit het verre Nieuwkoop. Het is een trein met wagens die naar de werkplaats moeten en er zal ook een rijtuig van de DBAG meekomen dat voor onderhoud terug naar de werkplaats in Duitsland moet. Zo kan dit rijtuig mooi meeliften met de nederlandse trein. In de vroege avond kunnen we de trein na een voorspoedige rit in de verte zien aankomen. Zo tussen de heuvels en zeker in de insnijding lijkt zelfs een Ludmilla erg klein....bijna model  ;D







Nog even en we bereiken het emplacement van Stuyteweg. De trein zal binnenkomen op spoor 5b.









Bij de overloopwissels halverweg het spoor 5 stopt de trein en de Ludmilla en het rijtuig worden afgekoppeld. De Ludmilla staat al op het eerste wissel, maar er is nog genoeg ruimte vrij gehouden om om te lopen.



Gelukkig stonden de rangeerders al klaar, want we mogen dit stationsspoor niet te lang bezet houden. Over niet al te lange tijd worden de volgende stoptreinen alweer verwacht. Dus snel wordt de Ludmilla vooruitgereden en wordt even later via de wissels spoor 4b bereikt. Hier zal de loc wachten tot de BR189 met de rest van de wagens naar de werkplaats Maastricht is vertrokken. Daarna kan hij weer naar spoor 5b terugrijden en het rijtuig oppikken.



De BR189 is "opgebouwd", de remproef is ook al gedaan en zo vertrekt deze trein richting werkplaats.



Zo nu is er plaats om het rijtuig weer aan te koppelen. De rangeerders hebben dadelijk wel een kop koffie verdiend.



Zodra er een pad vrij is zal de Ludmilla nu via Hansbeek en Heuvelwoude via de diesellijn naar Duitsland door rijden en het rijtuig daar afleveren.

Dit was een kort verslag van een extra trein die we niet dagelijks hier zien doorkomen.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Marc Riswick

Met ingang van drie augustus j.l. rijdt er een stoptrein van Maasbrecht naar Hansbeek en vica versa. De eerste stoptrein hebben we bij aankomst in Hansbeek gespot en voor U vastgelegd. Deze trein zal vanaf nu regelmatig gaan rijden. Het gebruikte materieel is voorlopig plan V. Ook een busverbinding is per gelijke datum begonnen.



groet,

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Marc Riswick

En ook de eerste bus is inmiddels gesignaleerd bij de tijdelijke bushaltes in Hansbeek.



groet,

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

C-130H

Heren, leuk initiatief (y)

Ik had een vraagje over de ertswagens, zijn dat de wagens uit de Roco startset?
Want ik zoek deze ook, dus met DB logo en bruin onderstel, ipv een zwart onderstel.
Alvast bedankt,

Roland


Betreft deze wagens.
Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

Marc Riswick

Hallo Roland, de ertswagens zijn niet uit de laatste set, maar zijn de al jaren geleden los verkrijgbare wagens, aangevuld met wagens uit de set van drie die enkele jaren geleden werden geleverd.

In dit filmpje staan de meeste van de wagens in één trein.

http://www.youtube.com/watch?v=OgJ4LY91NBA

groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

C-130H

Die zijn zo met DB logo op de markt gebracht?
Dan heb ik echt wat gemist geloof ik ;D

(heb je dan ook nog een nummer van deze wagens?)

Roland
Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

Marc Riswick

Het nummer van de set was 45999, van de losse wagens weet ik niet meer.

groet Marc  (y)
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

C-130H

Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

Brs

Hoi Marc,
Leuke foto's! Er viel me wel iets op bij deze foto:

Zie ik daar nou een DM'90 (Buffel) rijden? Die heb ik namelijk nog nergens kunnen vinden...

Marc Riswick

@Brs

Ja dit is een Buffel, gemaakt (door Bram van Oeffelt) van een bouwpakket van Trawos, met aandrijving van Tenshodo. Zo rijden er o.a. ook de DH1, DH2 en DE2 (geel) van Trawos. Altijd leuk om ook een paar bijzondere modellen te hebben rijden.

groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

arnaud-ns/htm

marc,,  is  er al een verbinding naar simrekdam en hardburg?
Met vriendelijke groet,
Arnaud

H0 2-rail DCC & MCC.
trein - tram - hulpverlening.
iTrain V5 ultimate.

lid van:
MSV De Drijfstang - Nunspeet.
2 rail DCC + Car System MCC.


RP= 1

Marc Riswick

De spotter in de GTW

Een jonge spotter uit het midden van het land "doet" vandaag eens het zuiden. Hij heeft al op een paar plaatsen zijn plaatjes geschoten en wil ook graag de GTW van Veolia nog platen. Die komen immers niet bij hem in de buurt, dus dat moet vandaag toch gaan lukken. Omdat hij toch al het plan had om vandaag ook de zuidelijkste plaats te gaan bezoeken, heeft hij besloten om van Stuyteweg de stopper te nemen naar Kloosterburg. Twee vliegen in één klap, op die lijn rijden immers de GTW's. Normaal vertrekt deze trein vanaf spoor 3b in Stuyteweg, maar hij heeft net via de omroep gehoord dat vandaag vanaf spoor 5b wordt vertrokken. Als hij, veel te vroeg natuurlijk, op het perron staat te wachten ziet hij in de verte op het middenspoor een ertstrein staan. Door werkzaamheden elders rijdt deze trein vandaag ook via Stuyteweg naar Kloosterburg en van daaruit over de grens. Op spoor 3b ziet hij dat de DD-AR ongewoon lang blijft staan, misschien is er een technische storing....dat zou in ieder geval wel verklaren waarom vandaag de stopper van spoor 5b vertrekt.



Op spoor 5a staat ook een trein. Maar misschien is die dadelijk al weg, de GTW is immers pas in Hansbeek en dan duurt het nog wel een tiental minuten voor hij hier kan zijn.

(Veolia GTW 502 rijdt Hansbeek binnen)


(en komt langs het perron tot stilstand)


(een late passagier moet zich haasten, maar de machinist van Veolia had hem zien aankomen)


Even later vertrekt de GTW naar Stuyteweg en komt daar tien minuten later toch binnen via spoor 3a, spoor 5a is nog niet vrij.



Nu even langzaam over de overloopwissels halverwege het station naar spoor 5b.



Onze spotter ziet hem ondertussen ook komen en zet hem even op de plaat.



Dan komt de trein al langs het perron en wordt het tijd om in te stappen.



Niet lang daarna vertrekt de GTW alweer naar Kloosterburg. Eerst nog een stukje over "verkeerd spoor", maar kort na het uitrijden van Stuyteweg rijdt hij via de overloopwissels weer naar het gebruikelijke rechterspoor.







Op weg naar Kloosterburg.

groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper