Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

St00mboy

@Steef
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Volgens mij is Sverige ook niet echt goedkoop.

En na het het zien van de film van dat mooie tropische eiland de melancholie:

O, o, o, waarom zit ik hier eigenlijk nog.  :'( :-\

Leen.

draisinenl

Citaat van: Myuktrains op 11 maart 2012 21:42
Goedeavond heren,

Ik heb mijn plan nog maar eens goed bekeken en ben toch niet geheel tevreden over het (oude) ontwerp: 


Inmiddels is dit ontwerp aangepast en veranderd:


Zoek de verschillen ;D

Alleen nu nog een naam bedenken. Suggesties?

Martijn

Martijn, Leuk ontwerp!! ik zou dat zijlijntje laten eindien in het schaduwstation k je daar mooi een DMU laten pendelen..  :)

En eventueel het seinhuis verplaatsen naar de andere kant van het station... Daar liggen de meeste wissels en dan heeft je seinhuiswachter meer overzicht.....

Voor de rest.... Ik zeg DOEN...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

Martijn,

Mag ik vragen waarover je niet tevreden was in het oude ontwerp?

Leen.

Suchet

Martijn,

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Michael, maar ik zou het seinhuis eerder plaatsen waar nu die lichtgroene boom staat naast de fabriek, als je snapt wat ik bedoel. En kijk of een een klein spoortje naar de fabriek past.
Wat betreft naam, wat vind je van Fleming (Junction) ? 

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

mat-60

Citaat van: Stoomboy op 11 maart 2012 21:34
....... het is zo'n ding als de stalen D .........

Leen bedankt voor de uitleg, weer iets geleerd  :)

Myuktrains

Hallo Leen,

Het eerste ontwerp is niet zo zeer slecht maar bij het nieuwe ontwerp is er meer variatie mogelijk.

@ Michael,

Het pendelspoor zou ik inderdaad op het schaduwstation kunnen aansluiten. Er zijn 3 puntjes waarom ik dat niet zou doen;

1 Als ik het pendelspoor op het schaduwstation zou aansluiten dan betekend het dat de trein in de tegengestelde richting wordt bereden.
2 Ik wil geen keerlussen op me baan hebben.
3 Het stukje pendelspoor zal erg sterk stijgen als het op het schaduwstation aangesloten zou worden (ongeveer 3 cm op een afstand van 175-200 cm).

Martijn


St00mboy

Martijn, ik vind het eerste ontwerp meer (heel) realistisch, alleen de plaats van het seinhuis niet.
Bij het tweede ontwerp vraag ik me af of ze dat in het echt ook zo gemaakt zouden hebben.

Leen.

draisinenl

Citaat van: Myuktrains op 11 maart 2012 22:38
Hallo Leen,

Het eerste ontwerp is niet zo zeer slecht maar bij het nieuwe ontwerp is er meer variatie mogelijk.

@ Michael,

Het pendelspoor zou ik inderdaad op het schaduwstation kunnen aansluiten. Er zijn 3 puntjes waarom ik dat niet zou doen;

1 Als ik het pendelspoor op het schaduwstation zou aansluiten dan betekend het dat de trein in de tegengestelde richting wordt bereden.
2 Ik wil geen keerlussen op me baan hebben.
3 Het stukje pendelspoor zal erg sterk stijgen als het op het schaduwstation aangesloten zou worden (ongeveer 3 cm op een afstand van 175-200 cm).

Martijn



Martijn,

Dat bedoelde ikniet helemaal.... Ik zou het spoor achter de achtergrond laten eindigen.. aansluiting op het schaduwstation lijkt me ook niet nodig... Als je je DMU (of natuurlijk een steam railmotor) maar even onzichtbaar kunt verstoppen.....

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

mdjr78

Hallo Michael,

Je ontwerp ziet er op zich goed uit. Toch een paar aandachtspuntjes:


  • Een lokloods met twee sporen is in mijn ogen een beetje overdone voor een dergelijk station.
  • Het is logischer om de lokloods aan de zijde van het bay-perron te houden, aangezien hier waarschijnlijk een lok voor de dienst op de zijlijn was gehuisvest. Mogelijk kan de loods als mooi verdwijnpunt dienen.
  • Ik zou vanaf het zijlijn gedeelte in twee sporen laten aftakken, die achteruit bereikt worden. Hierdoor kan je meer variatie op de zijlijn brengen, zoals een buurtgoederentrein. (dus trein verlaat station, rijdt tot de buffer in het schaduwstation en rijdt dan achteruit naar één van twee verborgen opstelsporen).
  • De fabriek zou ik terug naar de voorzijde brengen. Die kan daar mooi dienen als een scheiding tussen het stationgedeelte en de brug over de rivier. Door deze scheiding lijkt je modelbaan groter. Mogelijk is er zelfs een spooraansluiting te maken vanaf de goederenkoer.
  • Aansluitend bij de andere heren: het seinhuis lijkt mij meer op zijn plaats aan de andere zijde van het station. Ik zou hem dan overigens tussen de hoofdsporen en het uithaalspoor voor de goederenkoer plaatsen. De enige reden om het seinhuis op de huidige plaats te handhaven zou een spoorwegovergang zijn (ipv een viaduct).

Groeten,
Werner

Myuktrains

#1539
Trouwens de naam is Martijn  :o
Op veel punten ben ik het inderdaad met je eens en ik heb het maar gelijk veranderd in het ontwerp:



Nu weet ik niet of dat pendelspoor via het hoofdspoor het station kan bereiken (tegen de rijrichting in)?

Martijn



draisinenl

Martijn,

Zo lijkt ie me helemaal prima!!!

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

#1541
Gisteren hebben we de eerste bijeenkomst gehad van de BMB-club over de Britse Module Baan, die we van plan zijn te bouwen.
Later deze week wordt er op het forum in "Wat zijn we aan het bouwen" een geheel nieuw topic geopend, waarin als onderwerp uitsluitend de voortgang van het BMB-project en aanverwante zaken - vragen, opmerkingen etc. - aan de orde zal komen.

Leen.

mdjr78

Citaat van: Myuktrains op 12 maart 2012 00:03
Trouwens de naam is Martijn  :o

Oeps, sorry.

Met de opstelsporen bedoelde ik het volgende (rode sporen):


Groeten,
Werner

Simplex

Citaat van: Stoomboy op 11 maart 2012 21:46
@Steef
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Volgens mij is Sverige ook niet echt goedkoop.

En na het het zien van de film van dat mooie tropische eiland de melancholie:

O, o, o, waarom zit ik hier eigenlijk nog.  :'( :-\

Leen.

Dat valt wel mee Leen, daarbij ben ik lid van het SJK. Dus dat betekent korting.
(ben ook een volbloed Hollander  ;D) En ben lid van een aantal verenigingen die
met stoom en dieseltractie rijden. Dan kost een familie lidmaatschap tussen de
15 en 25 euro per jaar. En je kunt telkens als je daar bent mee werken aan het
restaureren/rijvaardig maken van museummaterieel. En dat vind ik samen met
het baanonderhoud één van de voordelen. Je bent dan ook echt betrokken.

Ik vraag mij ook vaak af wat ik hier doe, maar over 4,5 week zit ik er weer!
Op de terugweg mag ik in Denemarken bij Banedanmark een dagje rondkijken.

Joepie! Ahum, excuus, misschien iets te entousiast  ;D

vrgr Steef
Mvh Steef

St00mboy

Dat klinkt allemaal goed, Steef, en daar mag je best enthousiast over zijn hoor.
Ik ga volgende week naar het Spring Steam Gala op de Mid Hants Railway en daarna naar het Londen Festival of Railway Modelling, joepieeeh!!  :D

Leen.