Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

bask185

Volgens mij klopt er iets niet met het plaatje. Bij mij hij is en blijft hij half wit
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

Hmmm, vreemd. ??? Bij mij doet hij het gewoon en op de foon ook.
Ik heb er nog een plaatje bij gezet.

Leen.

Marc tramt

Citaat van: Sven op 29 september 2020 16:30
Tof! Gelijk aan de slag, of toch maar op de stapel met de rest van de projecten?
Even tellen of ik al aan de drie projecten zit.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Hendrik Jan

Citaat van: bask185 op 29 september 2020 19:21
Volgens mij klopt er iets niet met het plaatje. Bij mij hij is en blijft hij half wit

Half wit?
Da's in het Engels andere koek.... 8)

cheers
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly


Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hans van de Burgt

Nog even terugkomen op de 4- en 6-wheel coaches van het Hattons Genesis project.
Jennifer Kirk heeft een alleraardigste review op YouTube gezet.

Zie: https://youtu.be/n2IRxZmGIV0

Gr, Hans

St00mboy

#16687
De London Extension van de Great Cental Railway was het werk van Edward Watkin, een van de laatste railway tycoons, die hem liet ontwerpen en bouwen vanuit het perspectief van een verbinding d.m.v. een kanaaltunnel met het continent van Europa. Na de nationalisatie en de overdracht van deze lijn aan de Midland Region kwam al snel het verdict van Dr. Beeching wat de sloop bezegelde. In de jaren '90 is er menigmaal verzucht dat dit verkeerde beslissingen waren, want de lijn was oersolide gebouwd, met een zeer ruim profiel opgezet en had probleemloos zonder veel aanpassingen geschikt geweest voor groter en sneller materieel dan het voorheen gebruikelijke.
Deze documentaire laat zien wat er gebeurt als je het werk van een visionair overlaat aan korte-termijn-denkers. :

https://www.youtube.com/v/VbFNwYkf5Go

Prutsers!  >:(

Leen.

St00mboy

#16688
Citaat van: Hans van de Burgt op 30 september 2020 13:30
Nog even terugkomen op de 4- en 6-wheel coaches van het Hattons Genesis project.
Jennifer Kirk heeft een alleraardigste review op YouTube gezet.

Zie: https://youtu.be/n2IRxZmGIV0

Die villum staat al op de vorige pagina hoor.
Maar deze van Hattons niet:
https://www.youtube.com/v/Ysk1FWXK8tk&list=PLFh9yEbpp0a880w3C7ME7HOAHtxVdzUAD&index=2&t=0s


en deze ook niet:
https://www.youtube.com/v/dutCNnDDIFI&feature=emb_logo

Hier is een video van Sam's Trains waarin hij de rijtuigen reviewt:
https://www.youtube.com/v/tLjhosHl1DU

Leen.

zuylen


St00mboy

#16690
Hoewel deze pre-grouping rijtuigen er straks ongetwijfeld prachtig uit zullen zien, blijven het toch generieke rijtuigen. Dus nu je ze kan bestellen is het zaak om uit te vinden in hoeverre ze op het prototype lijken. Lang niet alle rijtuigen leken vgoegâh op elkaar en sommige maatschappijen hadden rijtuigen met in het oog lopende afwijkingen t.o.v. deze rijtuigen van Hattons. Op RMWeb is daar al het e.e.a. over uitgesproken. Ik ben bijv. op zoek naar een setje GNR-rijtuigen voor achter de Ivatt Atlantic, de N2 of de Stirling Single en dus wil ik graag een gelijkenis zien, die verder gaat dan alleen de verf. Dat ze iets korter of iets langer zijn vind ik niet het belangrijkste, maar het rijtuig moet in een trein wel een indruk van een GNR-coach geven. Op deze website van een soort train simulator zie je een aantal GNR-rijtuigen en ook dat het dak van deze rijtuigen van boven nogal plat is:
http://digitaltraction.co.uk/mainsite/gnr-6-wheeled-carriage-pack/

Dat is een karakteristieke eigenschap van GNR-rijtuigen en het lijkt niet erg op de veel rondere daken van de Hattons-rijtuigen. In dit geval vind ik dat jammer genoeg niet acceptabel. Er waren echter rijtuigen van de GCR (Great Central Railway) en de GER (Great Eastern Railway) die veel meer op die van Hattons lijken, zoals deze:
https://www.brc-stockbook.co.uk/mslr_no1076.htm

Die komen in een latere batch uit, maar ik ga daarvan nu alvast een setje in LNER-uitvoering aanschaffen voor een "special" met de Stirling Single in de jaren '30. Hopelijk komt er nog een keertje iemand (een held!, ik had gehoopt het NRM)  (y) uit met echtere GNR-rijtuigen.  ;)
Naast wat ik er op RMWeb over gelezen heb probeer ik om te vergelijken foto's te vinden van door mij begeerde pre-grouping rijtuigen. Voor zover mij nu bekend kunnen sommige rijtuigen van Hattons prima doorgaan voor rijtuigen van de MR (Midland Railway) en dus de LMS, de GWR, de LCDR (London, Chatham & Dover Railway), de SECR (South Eastern & Chatham Railway), de LBSCR (London, Brighton & South Coast  Railway) en dus ook de SR, al reden er op de SR in de jaren '30 al niet meer zoveel van rond. Voor de GNR en de LNWR lijken ze helaas minder geschikt.

Leen.

Hans van de Burgt

@Leen,

De SECR en LBSCR versies schijnen het hardste te lopen in de pré-orders.
Wellicht lijken deze het meest op de originele karretjes.

Gr, Hans

St00mboy

#16692
Ja, dat heb ik ook begrepen. Voor veel van de andere moet je echt de krenten uit de pap halen door ze goed te vergelijken met foto's en dat is best veel werk, vooral omdat er niet zoveel duidelijke foto's van zijn. Ik heb een paar sets van 4 rijtuigen besteld, maar ga die nog eens goed tegen het licht houden. Om visueel een beetje in de buurt van het prototype te blijven is het waarschijnlijk beter om ze rijtuig voor rijtuig te bestellen.

Leen.

St00mboy

Citaat van: Hendrik Jan op 30 september 2020 12:50
Voor een half wit wel...
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=halfwit

Nee, ook niet. Een half wit is een half brood.
Wat jij bedoelt is een halfwit (of half-wit), een idioot.
Dat rijmt en dus wellicht is het een gedicht. ;)

Leen.

BrightonBelle

Citaat van: St00mboy op 30 september 2020 21:55
Er waren echter rijtuigen van de GCR (Great Central Railway) en de GER (Great Eastern Railway) die veel meer op die van Hattons lijken, zoals deze:
https://www.brc-stockbook.co.uk/mslr_no1076.htm
Leen.

Wow, als ze die livery van de GCR zo mooi treffen als in dat plaatje van de link, dan ga ik voor deze ook nog voor de bijl voor achter mijn GCR Atlantic....... :D :D. (Is toch een jaar later)

Grtz Gerard