Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

lampjes voor zwaailicht

in Elektronica en analoog

Gestart door Biem, 30 januari 2007 13:37

Vorige topic - Volgende topic

Biem

Erik
De blauwe die ik bedoel zijn micro-gloeilampjes , conrad nr 727105, werkend tussen 6-16 volt , 20/40 mA, de rijstkorrellampjes (ultra micro-lampjes) conrad nr 720120 deze werken bij 1,5 V, 15 mA.
Het gaat om de rijstlampjes, dus 20-(2x1,5)= 17/15= +/-1200 ohm
Groeten uit Hoogeveen

Biem

Tis me nu duidelijk waarom het niet werkt  :P , heb weerstanden van 680 kOhm besteld ipv 680 Ohm  :-[ , scheelt een factor 10.
Groeten uit Hoogeveen

Karst Drenth

Citaat van: Biem op 13 februari 2007 15:16
..680 kOhm ipv 680 Ohm  , scheelt een factor 10.

'k' = factor 1000  :o

Grtzz,

Karst

Biem

;D , vandaar dat het helemaal niet brande  ;)
Groeten uit Hoogeveen

Robkop

;D als je er 1000 parallel schakelt heb de benodigde waarde ;D
De groeten van Rob

Robkop

Biem,

Geven de lampjes al blauw zwaailicht (  ;) ) ?

Ik had zelf het idee om m'n 2225 van blauwe lichten te voorzie, met gebruikmaking van een blauwe knipperled en lichtgeleider die uitkomt in de originele nep-lampen op de loc.
Alleen nog uitvogelen of de Roco decoder die in een AC versie is ingebouwd ook nog extra functie-uitgangen heeft
De groeten van Rob

Biem

Rob

Ik heb het sinds zaterdag aan de gang, het heeft wat langer geduurd omdat ik een iets te grote voorschakelweerstand heb gebruikt  :D.
Ik heb nu een weerstand van 720 ohm gebruikt met daarachter 2 ultra micro gloeilamjes, dit in samenwerking met een esu-lockpilot v2.0
Nadeel van die ultra kleine lampjes vindt ik, dat  zo een draai hebt gemaakt in de 2 draden,met gevolg geen licht   :P.

Is die knipperled niet te groot, dit ten opzichte van de rest van de lok ?
Groeten uit Hoogeveen

Robkop

Biem, die knipperled komt ergens midden in de kap met twee lichtgeleiders naar de originele blauwe neplampjes. Ik heb alleen nog geen idee hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn.
Het voordeel is dat je geen knipperschakeling nodig hebt en dus een reatief eenvoudige decoder kunt gebruiken.
Blauwe 3mm knipperled's heb ik reeds en lichtgeleider van 0,75 mm heb ik ook. Nu nog wat experimenteren. :)
De groeten van Rob

Biem

Rob
Graag dan wat meer info/foto's als het gelukt is , ben benieuwd naar het eindresultaat, succes
Groeten uit Hoogeveen

Robkop

Biem,

Het kan nog wel even duren voor het zover is, zodra ik een proefopstelling heb gemaakt zal ik foto's maken. Foto's (filmpje) van Jouw kant zijn natuurlijk ook welkom.
De groeten van Rob