Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

BNLS spoorkaart DB

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door Sven, 15 oktober 2010 20:27

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Helemaal gelijk. Ik heb helaas heel weinig tijd, dus als iemand het uitzoekwerk doet, al is het op een papiertje aangeven waar wat nu moet, dan pas ik die kaart wel aan. Ik heb helaas geen tijd voor het uitzoeken waar wat nu ondertussen moet (of moet ik zeggen: dat boeit mij niet zo veel. ;-) )
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

gvandersel

Oke. EEn vrijwilliger gezocht die de kaart weer up to date gaat maken, waarbij Sven het finale tekenwerk doet.
Ik stel me hierbij vrijwillig beschikbaar en zal in de loop van de tijd wat veranderingen door voeren. Wil een ieder die een verandering aan zijn/haar station wil (of er nieuw op) hier een melding doen. Ik zef neem via PB ook contact met diverse mensen van de kaart op. Zo hoop ik met een maand weer een verse kaart te hebben.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

Dönsdorf, Dönsdorf-Eckheim en Steinwalde staan goed op de kaart.

Een oud discussiepunt is de vraag of reeds niet meer bestaande banen op de kaart blijven staan. Zo ontstaat ruimte voor nieuwe banen. Het nadeel is dat oude verhalen en treinritten op de nieuwe kaart niet meer te volgen zijn.
Ik zou kiezen voor behoud van de oude, verdwenen banen op de kaart. Dat is bijvoorbeeld met Neustadt al het geval. Die stad wordt in grijs weergegeven, want die baan is inmiddels naar de eeuwige jachtvelden verwezen. Om toch meer ruimte op de kaart te krijgen, zou het misschien goed zijn om de kaart vierkant te maken. Hierdoor kunnen ook meer noordelijk gesitueerde banen toegevoegd worden. Ik denk hierbij aan Viernheim en Lümmeln.
Mocht dit nog niet voldoende ruimte opleveren, dan is dit misschien een oplossing. Zie de paarse cirkel.

Groet,
Bas

ex44

Hmmm... natuurlijk is het allemaal triviaal, of de verschillende 'steden' op de geografisch correcte plaats liggen of niet.
Lümmeln bijvoorbeeld ligt op de zuidelijke grens van de noordduitse laagvlakte, zeg maar ergens op de lijn Rheine - Hannover. Dat heeft dan zo weer consequenties voor het rollend materieel wat ingezet wordt; de beierse S3/6 zul je er niet zo gauw aantreffen.
In dit licht gezien zou ik pleiten voor een complete kaart van (West-)Duitsland, met Lümmeln op de 'juiste' plaats.
Vierheim (van Ronald81) ligt voor mijn gevoel ook ergens noordelijker dan op het huidige kaartje mogelijk zou zijn, meer richting regio Münster.

Aan de andere kant levert dit ook weer beperkingen op, de route van een trein zoals die onlangs nog 'reed' tussen Eschburg, Dönsdorf en Lümmeln zou niet geheel realistisch zijn, denk ik.
Hoewel... een lokwisseling, kopmaken, rijtuigen/wagons afhaken/bijplaatsen biedt ook weer andere mogelijkheden en vrijheden.

En laat ik eerlijk zijn, voor mij persoonlijk is het ook een beetje een gevoelskwestie: Lümmeln ligt NIET in Beieren!

Groet,
Jan

gvandersel

All,

Oude steden blijven liggen waar ze liggen. Alleeen een afwijkende kleur is nu wel gewenst. Wat wel kan is steden (dorpen) verhuizen. Dit geeft weliswaar dezelfde problemen, maar dan zijn toekomstige ritten tenminste weer te tekenen.

Groet,

Gerard van der Sel.

gvandersel

Goed hier mijn naaspeuringen en voorstel voor een nieuwe kaart:
Eerst wie is er actief/rust of anderszins op deze kaart:
Stad..........................Eigenaar............Status...........Datum   
Lummeln....................44.....................Actief      
Gosserbach................a.moonen..........Actief      
Donsdorf....................Basilicum...........Actief      
Donsdorf Echeim.........Basilicum..........Actief      
Steinwalde.................Basilicum...........Actief      
Eschburg....................C_Jabaaij..........Actief      
Wachstadt..................C_Jabaaij..........Actief      
Plaquard à Balais........Daan2353.........Actief      
Baden-Baden..............Dion.................Rust..............4-12-2011   
Breitendorf.................Edde..................Gesloopt
Basel.........................EdwinS..............Fictief      
Schonblick..................Fleischmann94...Rust.............11-11-2010   
Holzburg....................gvandersel.........Actief      
Altmuhle....................mallet96............Rust...............22-10-2014   
Mass am See..............mass am see.....Actief      
Masswald...................mass am see......Actief      
Bad Buhrtal................nachbar.............Actief      
Nachbardorf am Buhr...nachbar..............Actief      
Hochstadt...................Petertrein81........Actief      
Fischerdorf.................racer..................Rust...............17-4-2013   
Katzenfurt..................racer.................Rust................17-4-2013   
Viernheim..................Ronald81...........Actief      
Neustadt....................Ronald81............Gesloopt      
Neuffen.....................Ruud K..............Actief      
Schwarzburg..............Ruud K..............Actief      
Anlage.......................svries................Actief      
Rothenburg................WimC................Actief      
Hautentauwe..............ZwaanBaan........Rust.................9-4-2012   
Hosenbach.................Fictief   

Als iemand vindt dat zijn status niet correct is, dan even een berichtje met eenlink naar je baan.
Dan nu de kaart:

Zo laat nu maar van jullie horen!

Groet,

Gerard van der Sel.

Sven

Je treft het, mijn vakantie begint binnen een paar dagen.

Zou het niet een idee zijn op het echte Duitsland een laag aan te maken in Google maps, zodat uitgenodigde editors de kaart kunnen aanpassen? Zo kunnen veranderingen makkelijk en sneller gedaan worden.

gvandersel

Sven,

We gaan tot na je vakantue wel praten over de kaart. Prettige vakantie dus en heb niet al te veel kaartmerries.
(soort van nachtmerries).
Je idee is goed, alleen hoe plaatsen we al die verzonnen plaatsen op de kaart. In iedergeval een oplossing voor Lummeln en Viernheim.

Groet,

Gerard van der Sel.

Sven

Alle dingen die zijn blijven liggen ga ik juist in mijn vakantie doen.

Basilicum

Hoe staat het met de vernieuwde kaart?
Is er al tijd gevonden om de mutaties te verwerken?

Groet, :)
Bas

SimonH

hallo DB-spoorders,

Het lijkt erop dat de werkzaamheden aan de nieuwe kaart een beetje stilliggen.

Nu vind het ik het maken van zulke kaarten leuk om te doen.

Is er bezwaar tegen als ik een nieuwe kaart maak? Het is dan mijn bedoeling de prachtige kaart van Sven zoveel mogelijk over te nemen.

groeten Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

gvandersel

Simon,

Neem even contact op met Sven (stuur een PB). Hij heeft mij in een PB vertelt dat hij er t.z.t. mee door zou gaan, maar het erg druk had. Misschien dat je in overleg wat werk over kan nemen.

Groet,

Gerard van der Sel.

Basilicum

Een goed voorstel. Inderdaad even overleggen met Sven per PB. Mocht hij er voorlopig geen tijd voor hebben, lijkt het mij beter dat hij al het werk aan de kaart overdraagt.

Groet,
Bas

SimonH

Bedankt voor jullie reacties,
ik heb Sven een PB gestuurd.

groeten Simon

SimonH

hallo DB-spoorders

Ik heb een nieuwe spoorkaart van Duitsland gemaakt. Een paar steden zijn een stukje verplaatst... als het goed is hebben de inwoners daarvan niets gemerkt.

Hopelijk liggen alle steden op de gewenste plek.

En nu zijn er vast nog verbeterpunten ... ik ben benieuwd...

groeten Simon