Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Artitec: DDM-1

in Artitec

Gestart door Taigagaai, 4 februari 2010 17:35

Vorige topic - Volgende topic

Daan!

Geweldig. Hier zat denk ik wel een groot deel op te wachten.

Bartje81

Ook dit is weer een toppie aankondiging!!  ;) (y)

Een DDM-stam is op zich al leuk, maar enkele rijtuigen in een stammetje in combinatie met LSM ICR's zal ook wel leuk staan.  ;D

En wellicht dat er nu ook op DD-AR in 1:87 gewacht kan worden.... (?)  :-X

NS 1100

Leuke rijtuigen en ik denk dat veel modelspoorders deze ook gaan aanschaffen!  (y)

Ik zelf wacht even op de DD-AR bakken, die zullen vast ook wel eens door Artitec worden uitgebracht. Waarom DD-AR en geen DDM? Je hoeft minder rijtuigen te hebben voor een realistische stam. DD-AR-stammen zijn al mogelijk met maar 3 bakken: 1700/mDDM + 2 rijtuigen + stuurstand. Als ik een DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.

Jeroen Water

Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

NS 1607

Citaat van: NS 1100 op  4 februari 2010 19:03
DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.

Dan is 1:100 een uitkomst  ;D ;D ;D

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

NS 1100

Jos ga je mond spoelen!  :P

Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

NS 1607

Kon het effe niet laten.  ;D ;D
Dat moest er nog even ingesmeert worden.  ;) ;)

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Mispoes

Citaat van: Jeroen Water op  4 februari 2010 19:08
Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen

Bij evenementen werd nog wel eens gebruik gemaakt van 3-delige stammen zoals bij de opening van het laatste stuk in de A1.

DDM-1 stam (wie kan zien welk beest er op staat? ;D) met 1631 bij Oldenzaal in oktober 1992.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bartje81

Citaat van: NS 1100 op  4 februari 2010 19:12
Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Het is denk ik niet eens geheel ondenkbaar dat zulke combinaties elkaar wel eens tegenkwamen in de jaren 80... ?  ;)

NS 1100

Citaat van: NS 1100 op  4 februari 2010 19:12
Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

We beginnen nu af te dwalen geloof ik. :P

Rick 91

Geweldig nieuws van Artitec !

DDM-1 staat bij mij al lang hoog in het verlanglijstje :D Foto's op de site zien zeer goed uit, het leveren duurt nog een paar maanden dus kunnen we allemaal nog even gaan sparen  ;D

Top !!!  (y) (y)

Daan!

De foto's op de site zien er naar mijn mening, nog niet geweldig uit hoor. Artitec zegt dat zelf ook al, omdat het handmonsters zijn en er nog details en nummers missen.

Dus het zijn handmonsters!

Mispoes

Nou en? Handmonsters kunnen er niet geweldig c.q. veelbelovend uitzien?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Daan!

Dat kan wel, maar ik vind deze er nog niet geweldig uitzien. Jij wel dan? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goedkomt met de DDM1, maar dit vind ik er nog niet geweldig uitzien.