Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

19 Toen

in Ditjes en datjes

Gestart door mass am see, 14 februari 2009 12:54

Vorige topic - Volgende topic

Illya Vaes

Citaat van: Mispoes op 19 augustus 2010 22:10
Op een zondag?
De 215 024 met één Bnb was op maandag 20 mei 1991.

hubertus

Mijn allereerste zelfgemaakte dia van een trein.
Maastricht, ergens in 1980.



Huub

Richard Snijder

Citaat van: Olaf op 21 augustus 2010 15:53
Daar is ook een fillempie van: http://www.britishpathe.com/record.php?id=70065

Wat is dat voor Lok die daar op zijn kant licht?

Olaf

Lijkt mij het dak van een motorwagen van een DE 5.
Meer NS in spoor 1!

Sicco Dierdorp

DE5 nummer 192 inderdaad.
En doe jij ook het ligt aan voordat je in bed gaat lichen?  ;D

Richard Snijder

Nee dan leg iek

Mispoes

Inderdaad, DE-5 192 met mD 195, de enige motorwagen met verhoogd dak waarin Voith-koelers. V200 078 is de boosdoener, reed door een rood sein. ABk overleefde als enige bak en kwam in de 184 terecht.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

#1957
Bleek dat er hier ook nog een aantal dia's ingescand waren ooit, hierbij al een paar en later zal ik de rest ook wel plaatsen:


DE-2 treinstel 168 vertrekt in een hevige sneeuwstorm uit Klarenbeek in de richting van Apeldoorn. Klarenbeek, 21 november 1985.


Diesellokomotief 2457 met weekendrust in Nijmegen.


Lokomotor "Sik" 253.  Venlo, 25 november 1995.


Een vierdelig "hondekop"-treinstel met daarachter twee blauwe Benelux-"hondekoppen" rijden Haarlem binnen.      Haarlem, 26 november 1985.




treinstel 220902 van de NMBS voor een NVBS-rit. 30 april 1987.


Buffetrijtuig 51 84 88 40 003 0 8 in D-trein 284 naar Parijs. Amsterdam CS, 3 juli 1987.


IC-III treinstel 4025 gaat als trein 742 naar Schiphol en Hoofddorp. 5 juli 1987.


De 1186 is zojuist met een trein uit Parijs aangekomen in Amsterdam. 5 juli 1987.

Als ik meer tijd heb (en zin) dan scan ik ze wel op volgorde en met begeleidende tekst, locatie en datum.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

THSfan

Citaat van: Rick op 27 augustus 2010 21:57


Mooie plaat.
Leuk dat je de dichtgemaakte raamopeningen er nog doorheen ziet.

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

Rick

In de vorige post heb ik wat bijschriften neergezet, nu maar wat meer dia's als jullie dat willen:


DE-2 165 staat klaar voor vertrek als trein 6131 over de Betuwelijn naar Arnhem. Tiel, 25 november 1985.


De 218 153-2 van de DB met de trein naar Krefeld en Keulen. Nijmegen, 25 november 1985.


DE-3 141 gereed voor vertrek richting Roermond. Nijmegen, 25 november 1985.


DB loc 110 152-6 neemt een trein over in Venlo. 25 november 1985.


Loc 1641 rijdt met de IC Zandvoort - Maastricht Haarlem binnen. Haarlem, 26 november 1985.


lok 1211 vertrekt met de IC afkomstig uit Maastricht naar z'n eindbestemming Zandoort. haarlem, 26 november 1985.


Stuurstandrijtuig 50 84 36-37 107-8 versierd met bloemstuk ter gelegenheid van de officiële opening van de Flevolijn. Amsterdam CS, 30 mei 1987.


Een werktrein verlaat het Amsterdamse station. 3 juli 1987.


Loc 1105 voor enkele Duitse rijtuigen. Amsterdam 3 juli 1987.


Ongevallenwagen 80 84 975 1 502-9 te Amsterdam. 3 juli 1987.


Loc 1211 voor D-trein 284 naar Parijs. Amsterdam, 3 juli 1987.


Buffetrijtuig 51 84 88 80006-2 is zojuist aangekomen in een trein uit Parijs. Amsterdam, 3 juli 1987.


Loc 1309 voor een goederentrein bestaande uit zelflossers met bestemming het westelijk havengebied. Amsterdam, 3 juli 1987.


Loc 1647 Delft voor een trein van Electrorail. Amsterdam, 3 juli 1987.


Plan E rijtuig 50 84 87-37 206-4 voor het vervoer van fietsen in trein 834. Amsterdam, 5 juli 1987.


stuurstandrijtuig 5084 28-70 105-8 van de Beneluxdienst staat klaar voor vertrek naar Brussel-Zuid. Amsterdam, 5 juli 1987.


Bagagerijtuig voor fietsvervoer 50 84 92-37 004 als sluitstuk van de IC Maastricht - Zandvoort. Amsterdam, 5 juli 1987.


Nogmaals zo'n rijtuig, nu de 50 84 9-37 001-2 in trein 842 naar Zandvoort. Amsterdam, 5 juli 1987.


Loc 1654 Geleen met 26 vierassige zelflossers voor de Hoogovens. Amsterdam, 5 juli 1987.


loc 1117 met een lange en bonte goederentrein. Amsterdam, 5 juli 1987.


Wit Blokkendoos rijtuig met nummer 80 84 NS 974 1 934-7 in gebruik als Ergocar voor de Centrale Adviesgroep Ergonomie. Hoofdwerkplaats Haarlem, 30 mei 1987.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bartje81

Gave plaatjes Rick, hartelijk dank!  (y)

Mooi was die tijd....

Grandmaster ICM

Mooie rits foto's uit de voor mij persoonlijk mooiste spoorjaren, the 80's.
Bedankt voor het plaatsen.
Wordt het toch nog gezellig!

Automatic-rock

Mooie foto's Rick  (y)
Ik had nog nooit gehoord of gezien van de Ergocar. Weer wat geleerd dus
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Rick

Dank jullie wel. Het zijn wel de foto's en dia's van mijn vader die ik plaats, ik was toen (helaas) nog te jong. Misschien dat ik vanavond nog een aantal plaatjes neerzet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jojo

Is die Ergocar dezelfde als deze ?





Dan weet ik eindelijk wat ik rond 1986 gefotografeerd heb te Utrecht.