Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Cabine NS 2801 in volkstuin

in Grootspoor

Gestart door Overlast, 16 juli 2008 21:57

Vorige topic - Volgende topic

Mispoes

Citaat van: Rob46 op  6 september 2008 15:17
De restanten van de 27005 waren bij Koek snel opgeruimd, ik was wel bij de sloop van 1506 (6-2-1985) en 1503 (20-11-1986) in Tb, we hebben toen beide cabines van de 1503 keurig naast elkaar gezet op de foto gezet, die prent staat rond die tijd ergens in RM of OdR.

Ik kan mij een kleine foto herinneren in een OdR (1984 of 1985) van de koppen van de 1506 naast elkaar te Tb. Een grotere foto stond er in de Koppeling destijds. In een OdR uit 1986 (december?) staat een foto van de gesnijbrandde 1503. Daarna werd de cabine van de loc getrokken en daarvan staat weer een foto in Sloop & Trein deel 11.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Trabantfahrer

Maar de foto uit Sloop en Trein is dacht ik weer in Mijdrecht genomen. Daar lag de 1503 (althans, wat er van over was) samen met de 1141 (Heeze, ook wat er van over was).

www.raymondkies.nl

Mispoes

Die foto is ook mooi maar die bedoel ik niet. Het gaat om de actiefoto die er boven staat, die is gemaakt door, als ik e.e.a. goed geïnterpreteerd heb, Rob46 zelf.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob46

De foto van de restanten in Mijdrecht is inderdaad van Raymond en de foto erboven is van mij, op verzoek hield de sloper de kraan even stil zodat ik zwart/wit foto's en dia's kon maken, even later zette hij de beide koppen voor een fotomoment keurig naast elkaar. In die periode stond de 1501 al "langs de dijk" in Tb in afwachting van sloop maar zoals we nu weten is dat echt op het laatste moment voorkomen en genieten we nog steeds van die kar.

Trabantfahrer

De komende jaren zal het met dat genieten wel meevallen, ben ik bang.   :-[

www.raymondkies.nl

stig

Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

Nou, daar is zij aan toe iig....

marco

Een ding is zeker, de 1501 is aan revisie toe en zoals vermeld in het laatste
informatiebulletin van de werkgroep gaat dat op korte termijn zeker NIET
plaatsvinden. Met een zeer bescheiden groepje mensen stellen we alles in het
werk om eerst 2 andere locomotieven op de baan te krijgen. De 1201 en 1315 dus.

Aanstaande zaterdag ben ik in Blerick aanwezig op de stand van de WGL1501/KLOK.
Indien je een kijkje wilt nemen in de 1501, 1304 of 1218 dan moet je je even bij mij
melden want ik heb de sleutels bij me.

groet,
marco-

ps: om off-topic te voorkomen vragen over Blerick of 1501 en aanverwante
zaken via nieuw draadje of PM.
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

Overlast

En na een lange tijd weer terug naar de 2801  ;):

Een collega van mij denkt dat er ooit in Op de Rails een artikel gestaan heeft, waarin ook iets over het cabine-volkstuinverhaal heeft gestaan. Ik heb gister een mailtje naar de NVBS gestuurd met de vraag of ze aan kunnen geven in welk nummer dat stond en of ze een kopie van het artikel kunnen sturen.

Wordt vervolgd!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

timtrein

1962/11, p.135
Kleine artikelen staan niet in de inhoudsopgave :(

Dpc Fo

Timtrein, in 1962 was er nog geen sprake van de 2801-cabine in een volkstuin. Ik denk dus niet dat er in dat nummer iets over de cabine. Off-topic; 1962 is de enige jaargang die ik niet heb van OdR, kan me verder geen artikel over de 2801 herinneren, maar ik zal eens graven in mijn geheugen.

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Caspar Bielok

Dat stond m.i. niet in Op De Rails, maar in "Diesel-Elektrische locomotieven NS-serie 2600 en NS-loc 2801". In hoofdstuk 12, Afvoer en Sloop, staat "De cabine werd verkocht aan een particulier, die hem in een volkstuintje ten zuiden van Dordrecht aan de spoorlijn neerzette."

Overlast

Dat het in "Diesel-Elektrische locomotieven NS-serie 2600 en NS-loc 2801" was al bekend, zodoende ben ik dit draadje gestart.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

spoorzeven

Het is misschien een idee aan de auteur van het boek over de 2801, Paul Henken, te vragen hoe hij aan de info over het volkstuintje komt. Kan het waarheidsgehalte worden getoetst en misschien levert dat extra info op. Beschik echter niet over diens e-mail adres. Iemand anders?
Groet, Frank