Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

PIKO 52462 NS2000 geluid

in Piko

Gestart door erbink, 18 juni 2024 14:38

Vorige topic - Volgende topic

erbink

Alles werkt prima, maar.... Tijdens het snelheid minderen en uiteindelijk tot stilstand komen komt het remgeluid als mosterd na de maaltijd nadat de loc al helemaal stilstaat. Met Smartprogrammer diverse instellingen geprobeerd met CV31, 32 en 274 maar geen verandering. Heeft iemand een idee?

VAM65

Wat voor waardes staan er in cv 3 en 4?

erbink

CV3: 30 en CV4: 40. Andere waarden geven geen verschil met het starten van het remgeluid.

VAM65

Hoe rem je af? Geleidelijk de knop terugdraaien naar 0 of vanaf bijvoorbeeld stap 14 een zwiep naar 0 en dan het geleidelijk remmen aan de decoder overlaten?

erbink

Zowel snel als beheerst afremmen geef hetzelfde resultaat. Op aanraden van PIKO nieuwe software geladen via de smartprogrammer: geen verbetering. Is dit irritant of erg irritant

Ben

Citaat van: erbink op 18 juni 2024 14:38

Met Smartprogrammer diverse instellingen geprobeerd met CV31, 32 en 274 maar geen verandering.

En wat doet CV273?

erbink

Piepen in de bocht is niet wat ik bedoel met veel te laat remgeluid.
Op aanraden van PIKO soundsoftware opnieuw geladen: geen verschil. Nu bij rijden met constante gemiddelde snelheid gaat motorgeluid wisselend langzaam en sneller lopen. In een ander draadje wordt dit ook genoemd. Dit is opgelost door CV54 van 128 naar 30 terug te schroeven. Maar het mosterd na de maaltijd remgeluid blijft.
Welke CV's hebben met remgeluid te maken?

Ben

Wat raar dat je niet ingaat op m'n suggestie - ik probeer je te helpen - en je na weken weer dezelfde vraag stelt.

VAM65

Citaat van: erbink op 10 juli 2024 14:06
Piepen in de bocht is niet wat ik bedoel met veel te laat remgeluid.
Op aanraden van PIKO soundsoftware opnieuw geladen: geen verschil. Nu bij rijden met constante gemiddelde snelheid gaat motorgeluid wisselend langzaam en sneller lopen. In een ander draadje wordt dit ook genoemd. Dit is opgelost door CV54 van 128 naar 30 terug te schroeven. Maar het mosterd na de maaltijd remgeluid blijft.
Welke CV's hebben met remgeluid te maken?

Volgens de handleiding moet je toch CV274 aanpassen voor jouw probleem. Als ik de omschrijving vertaal naar het Nederlands, dan staat daarbij: "Rempiep: Snelheidsdrempel waaronder het piepen wordt geactiveerd."

Je schreef in je opening dat je CV274 al aangepast hebt. Heb je na de aanpassing wel gecontroleerd of de CV daadwerkelijk aangepast was?

erbink

Sorry , was niet onbeleefd bedoeld. Maar veranderingen in zowel "snelheidscurve piept" als in "snel remgeluid" geeft geen verandering. CV273 staat op 299, ook hier geen verandering in actie remgeluid.

erbink

Uitlezen met Smartprogrammer geeft aan dat de waarden van CV274 inderdaad veranderen. Helaas zonder het gewenste resultaat

VAM65

Citaat van: erbink op 12 juli 2024 13:35
Sorry , was niet onbeleefd bedoeld. Maar veranderingen in zowel "snelheidscurve piept" als in "snel remgeluid" geeft geen verandering. CV273 staat op 299, ook hier geen verandering in actie remgeluid.

299? De maximale waarde is 255. Fabrieksstandaard: 30. Verder denk ik dat je die juist moet verlagen ten einde eerder het remgeluid te horen.

VAM65

Ik denk dat ik hem begin te vatten. Ken je deze? https://www.piko-shop.de/is.php?id=28671

Heb je pagina 11 en vooral 12 goed gelezen? Heb je vóórdat je CV 273 ging zitten wijzigen CV31 en CV32 de juiste waardes gegeven?