Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Leopold Halling modeltrams stopt.

in Trams en smalspoor

Gestart door Willem1951, 25 mei 2024 21:00

Vorige topic - Volgende topic

Willem1951

Lees net op het Drehscheibe Modellbahnforum dat Halling modeltrams ermee stopt.
Zie link met aankondiging: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10805972,10806027#msg-10806027
Misschien is dit voor iemand belangrijk om nog iets te kunnen kopen.

Groeten.
Wim van der Ent

gdh

Helaas. Lees het zojuist in de mailing.

Simon Stenneberg

Wel een vreemde situatie. Ik ontvang hun nieuwsbrieven, waaronder deze aankondiging, maar gisterochtend nog één met nieuwe aankondigingen van oldtimer goederenwagens en vorige week van een gloednieuwe (Finse) "Formneuheit des Jahres"...

En dan mailen ze nu dat ze al binnen enkele dagen gaan sluiten...?
Ze schrijven nog wel dat ze nog niet weten of en hoe het verdergaat.

Enkele jaren terug zijn ze samen gegaan met Ferro-Trains, of de één nam de ander over.
De site is nog niet aangepast n.a.v. dit bericht.
https://www.halling.at/index_en.html
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Willem1951

Hallo,
Op het forum van Jans Modellstrassenbahnseiten is meer bekend.
Volgens de forumbeheerder in afspraak met dhr Neumann van Halling is vermeld, dat de
firma insolvent is en dat het personeel wordt of is ontslagen en na verkoop van de voorraad het einde verhaal is.
Kan geen link zetten naar het bericht, dus evt. zelf even opzoeken.
Groeten.
Wim van der Ent

Ferdinand Bogman

Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

hmmglaser

Wie weet koop straks nog een bedrijf de naam en ontwerpen op, als ze er brood in zien?
Ik verwacht dat hun ook slachoffer zijn geworden van de hoge energie en grondstof kosten van de laatste jaren.
Mvg Mark

Ronald Halma

Pure speculatie  ;) staat nergens vermeld. Er kunnen 1001 redenen zijn waarom iemand uitstel van betaling aanvraagt. Want dat is insolvenz. Feit is dat ze niet doorgaan en dat is heel jammer. De echte reden weten alleen zij zelf  :)

R1954

:)
Lijkt me lastige markt met beperktere oplagen vergeleken met treinen.

Diverse trambouwers gingen Halling voor; Hamo, Trammalan, Gog-Tram,  Towertram, ...
Vrindelijke groet.

R.

Huup

Zgt2000

Net nu ik begonnen ben met de overgang van Märklin grenen naar een trambaan. Gauw nog onderstellen en aandrijving voor de Wiener C1/ c1 besteld..de bestelling is door Halling bevestigd dus ik hoop dat hij nog komt.

Smalspoorfan

Bijna alle modellen zijn nu met 30% korting te koop, korting is al in de thans genoemde prijzen op de website verwerkt.

Wie nog een (tram) model wil kopen....wacht niet te lang...

Bahn-AG

Citaat van: Ronald Halma op 26 mei 2024 13:14
Pure speculatie  ;) staat nergens vermeld. Er kunnen 1001 redenen zijn waarom iemand uitstel van betaling aanvraagt. Want dat is insolvenz.
Nee hoor.
Insolvenz vraag je (of een schuldeiser) aan als de rekeningen niet betaald kunnen worden, c.q de schuldenlast te hoog is.
Als het "Verfahren"  is aangevraagd volgt er altijd een faillisement.

Bart

Martijn HITV

ik kan helaas geen nederlandse modellen meer vinden op halling. dan heb ik die gemist helaas
-Martijn

Martijn HITV

en heeft iemand een idee met welk merk kuijpers hobby huis samen werkte voor de CAF urbos 100 model voor h0? want als dat netzoals bij de SIG tram leopold halling is voorzie ik daar een probleempje.
-Martijn