Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

ICM 4011 klaar voor de toekomst

in Grootspoor

Gestart door kar, 22 mei 2024 08:08

Vorige topic - Volgende topic

spoorijzer

Was er niet ergens een doorloopkop bewaard tbv het Spoorwegmuseum? ik meen dat ooit eens gelezen te hebben. Dan nog de vraag, voegt het wat toe. Voor een opstelling in het museum zou ik ja zeggen, maar dat hoeft niet in een (rijvaardig) stel te zijn.

Groeten,
Rogier

Pauldg

Brainwave: je zou uit oud ICM prachtige nieuwe motorposten kunnen knutselen. Twee doorloopkoppen op 1 bak. Brede laaddeuren als in DDM1 er in en dan kan personeel en pakketten van de ene naar de andere bak wanneer gesorteerd wordt in twee gekoppelde MP's  :D
Boomshanka!

Thom

Citaat van: nighttrain1 op 22 mei 2024 12:33
In Nederland staan her en der nog oudere stellen opgesteld, denk aan brandweer oefenterreinen.
Arnhem, Utrecht, Wijster, Botlek, om er maar een paar te noemen, daar staan ook treinen opgesteld, een aantal van de 0 serie zijn daar opgesteld (geweest), mogelijk zijn daar de doorloopkoppen uit te halen. Mits ze er al niet uitgehaald zijn.
De staat van die stellen op die oefenterreinen is alles behalve florisant vandaag de dag, die staan al vele jaren in wind en regen onverwarmd vocht te absorberen.
Daarnaast is aan de proto stellen eigenlijk alles afwijkend en is praktisch niets uitwisselbaar met een serietreinstel.

Het is ook niet voor niets dat die 7 prototypes destijds afgeschreven zijn toen ICM gemoderniseerd werd.

BlauweEngel-fan

Citaat van: Thom op 22 mei 2024 10:28
Laat eerst het Spoorwegmuseum zelf maareens met het eventuele nieuws komen, ipv wat hobbyisten die denken dat ze woordvoerder zijn en allemaal het nieuws als eerste willen te brengen ;)
Het is door NS-personeel -dus geen hobbyisten- enkele weken terug reeds wereldkundig gemaakt, dus wat mij betreft geen enkele twijfel.


Thom

Citaat van: BlauweEngel-fan op 25 mei 2024 19:47
Het is door NS-personeel -dus geen hobbyisten- enkele weken terug reeds wereldkundig gemaakt, dus wat mij betreft geen enkele twijfel.
En ook daarvan was geen van die mensen een woordvoerder van NS, en niet iedereen in zo'n bedrijf is woordvoerder en zit dicht bij het vuur in een groot bedrijf dus ook daar worden genoeg geruchten al snel verkocht als werkelijkheid ineens...

BlauweEngel-fan

Behalve door een treinmachinist van de NS, ook door deze bron: https://www.facebook.com/HetSpoorwegmuseum
Ik heb daar best wel vertrouwen in, of ben ik volgens u te naïef?

Thom

Dat was ook een bericht zoals ik op doelde, maar dat bericht is pas van gisteren ;)

hmmglaser

Kan het spoorwegmuseum deze mooi gebruiken voor de pendeldienst met Utrecht Centraal 😉
Mvg Mark

Thom

Dat zal niet gaan gebeuren, die trein wordt gereden door NS.
En dat kan alleen een beetje uit doordat het gebeurt met een standaard NS trein waar simpelweg al hun personeel bekendheid op heeft. Nu heeft praktisch elke machinist wel ICM ook, maar de vraag is of je zomaar wilt kan en alleman op je museumtreinen terecht komt.

Daarnaast als je zoiets met museum materieel gaat rijden slijt het fors meer, en legt dat een grote druk op de vrijwilligers die het museum materieel moeten onderhouden.

roco


Edwin2121992

Precies dat... er kan heus wel wat stuk gaan, maar verder wat slijt er nou echt? Sleepstuk van de stroomafnemer en de remblokken/voering. Zijn ook geen lastig te vervangen onderdelen. Goed preventief onderhoud voorkomt ook al veel.

Maar goed ik zou inderdaad ook niet iedereen erop laten rijden als het mijn materieel is. Je wil niet elke maand naar de kuilwielenbank moeten door lomp remgedrag.

En nee ik ben niet zomaar een stuurlui aan wal, ik heb 8 jaar bij diverse stichtingen rondgelopen.

Groeten Edwin.

ingenium

Moet dat ding niet eerst nog 25 jaar opgeborgen worden? Voor mijn gevoel is dit nog niet museaal zeg maar. Ik zie ze ook nog dagelijks rijden enzo.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

thevandijks

Citaat van: spoorijzer op 22 mei 2024 12:42
Was er niet ergens een doorloopkop bewaard tbv het Spoorwegmuseum? ik meen dat ooit eens gelezen te hebben. Dan nog de vraag, voegt het wat toe. Voor een opstelling in het museum zou ik ja zeggen, maar dat hoeft niet in een (rijvaardig) stel te zijn.

Groeten,
Rogier

Als er in de toekomst nog maar een treinstel over is heeft een doorloopkop weinig zin toch? Niets om door te lopen :-)

Groet Hans

Klaas Zondervan

Een treinstel heeft toch 2 koppen? Die kun je tegenover elkaar zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel