Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Koolborstelbusje van motorschild Fleischmann (HO) afgevallen

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Syb030, 28 april 2024 19:48

Vorige topic - Volgende topic

Syb030

Hallo,
Bij een BR221 van Fleischmann kwam ik iets tegen wat ik nog niet eerder had gezien. Niet alleen het koolborsteltje ontbrak, maar het hele busje dat normaal aan de printplaat zit - en dat de koolborstel (en koolborstelhouder) op zijn plek zou moeten houden, zat er niet. Zie de foto's.

Nu dacht ik: in een bakje heb ik nog wel een oud motorschildje liggen waar ik zo'n busje misschien vanaf zou kunnen slopen. En dan weer op deze terugsolderen.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze reparatie en die me aandachtspunten kunnen meegeven? Ik heb zelf al ontdekt dat een van de twee busjes ook aan de achterkant (is waar het anker van de motor langskomt) om het schildje heen gebogen zit. Daar kan ik dan weer minder mee... maar het andere busje leek niet zo vastgeklemd te zitten... Nog meer suggesties?

Groeten!
Syb
----------------------------------------------
:-) Pas op. Er kan nog een trein komen. :-)

Bert Jolink

Syb030

:-) Pas op. Er kan nog een trein komen. :-)

Bert Jolink

ze zijn nog nieuw te bestellen, dan hoe u niet te rommel

Mvg Bert

Bert Jolink

Fa Marnan

deze heeft ze nog

H0 schaal  H0 schaal modeltreinen Fleischmann 00504730 H0 Geïsoleerd motorschild voor 504721

succes

Wisselwachter

Nu je hem toch "open" hebt liggen, zou ik eens kijken voor een andere, vervangende motor.

stoombr38

zo een heb ik nog wel liggen zie foto.
Een los kapje heb ik ook een of twee of meer.

Kun je overnemen.
Grt Jo

Montanbahn

Citaat van: Wisselwachter op 29 april 2024 11:00
Nu je hem toch "open" hebt liggen, zou ik eens kijken voor een andere, vervangende motor.

Waarom zou je dat doen? Een heel sterk punt van deze motoren is dat ze nagenoeg altijd hun werk doen. Natuurlijk wel onderhoud plegen. En digitaal gaat dat prima. Ik heb er zelf ook enkele tientalen van.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje