Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Verf aanschaffen modelbouw

in Al het andere!

Gestart door Carl, 12 november 2023 16:36

Vorige topic - Volgende topic

Carl

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2023 20:38
Mijn belangrijkste reden om met water gedragen verf te werken: je kunt je kwasten schoonspoelen onder de kraan. Geen geknoei met terpentine of andere aardolie producten.

Daar had ik ook al rekening mee gehouden ;), en dat vindt ik ook een groot plus punt  (y)

Pauldg

Ik heb het gevoel dat verf op oliebasis een gladder en fijner resultaat kan opleveren (mits fatsoenlijk opgebracht) dan verf op waterbasis. Het is een gevoel, ik kan het nergens op baseren en wellicht is het alleen maar bijgeloof. Voor mij is het echter toch een reden om voor materieel geen verf op waterbasis te gebruiken. Voor gebouwen en scenery gebruik ik wel verf op waterbasis
Boomshanka!

gdh

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2023 20:38
Mijn belangrijkste reden om met watergedragen verf te werken: je kunt je kwasten schoonspoelen onder de kraan.
Heb een kwastenpotje van action op mijn werkblad staan en maak de kwasten (met acrylverf) daar in schoon.
Het water niet weggooien maar bewaren voor weatheren van bijvoorbeeld ballast.

Sven

Ik gebruik ook alleen maar de handige potjes van Vallejo and Ammo. Gewoon met kraanwater te verdunnen en schoon te maken. Gebruik ik ook voor messing en nieuwzilver modellen, dan wel met een etsende primer als onderlaag.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.