Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

verlichting Roco BR 218 H0 werkt niet meer

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door astrantia, 29 oktober 2023 15:11

Vorige topic - Volgende topic

astrantia

met een tablet. Naar railvoertuiginstellingen, de bewuste trein activeren en op het middelste scherm de stappensnelheid intikken.

meino

Misschien een gekke vraag, maar heb je al eens F0 of F1 geprobeerd te activeren?

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

astrantia

Ronald Halma

Niet? Dat zijn je functietoetsen om de verlichting aan en uit te zetten.... F0 is meestal de verlichting kop/sluit die dan mee wisselt met rijrichting. Basic digitale kennis ;)

astrantia

OK, vanmiddag nog eens goed proberen, ben niet zo bedreven, sorry......

astrantia

Remunj

Op je bedieningsapparaat  ::)
Multimaus bijvoorbeeld of je tablet.
Misschien een idee als je wat handleidingen van je digitale apparatuur doorleest om de basis te begrijpen  :angel:
Gr.
Eric

Ronald Halma

Dat laatste inderdaad... Op je tablet. Het rijgedeelte bevat toetsen voor licht en andere dingen. Even uit mijn hoofd zijn dat standaard toetsen die direct naar F0 tot f8 (in beeld) gaan. Ook hier geldt; het staat allemaal in de bijbehorende uitleg van de app die je gebruikt.

Mijn sterke vermoeden is dan ook dat je het daar moet zoeken... en niet in de loc zelf ;)

EDIT bij je andere vraag over de Eu loksound schrijf je:

CiteerTijdje geleden een schitterende blauwe stoomlokomotief ROCO 63360 gekocht. (vond ik zelf....) Esu loksound (met alle geluiden) erin laten zetten. Het duurde wel bijna een jaar, voordat hij weer terugkwam; was op de plank vergeten. OK, reed toen goed, alle geluiden deden het leuk, maar ineens  niet meer..... Kon de trein nog wel rijden, en verlichting aan en uit schakelen, maar verder niets meer.

Je weet dus wel hoe je licht aan en uit moet schakelen, dat moet bij de Esu op dezelfde manier; met je functietoetsen. Leg dat eens uit?

astrantia

Die blauwe Roco lok heb ik teruggestuurd naar de winkel, waar ik die Esu loksound had gekocht, en die ze ook erin gezet en aangesloten hebben. Zal geen naam noemen, die wordt toch ook weer verwijderd. Deze zaak had er blijkbaar geen zin in, de Esu was kapot, vertelde men mij, en aan de lok begonnen ze ook niet, er brak van alles af, enfin, het werd na enkele weken weer teruggestuurd. De lok rijdt verder wel, maar al die leuke geluiden doen het niet..... Jammer.
Nu de UPDATE, de verlichting werkt weer! Heb de stappen op 28 gezet, en het lukte me blijkbaar, dit nu op de ene of andere manier vast te zetten! Toen deed alles het weer. Ben er bliij mee!
In ieder geval iedereen harteliijk dank voor jullie reakties, heb er weer van geleerd.

Biesje

Yay! Soms kan ik helpen :D

Mooi dat het weer werkt (y)

Mvg,

Robert