Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'

in Grootspoor

Gestart door VAM65, 23 september 2023 09:54

Vorige topic - Volgende topic

Klaas Zondervan

De laatste weken heb ik iemand van Rover meerdere keren in het NOS Journaal gezien. Dus ja, ze bestaan nog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

R.C.Grootveld

Overname door een Amerikaanse investeringsmaatschappij is het begin van het einde.

Bob R.

Vandaag een heel artikel over Rover in het Noord Hollands Dagblad over de tegenvallende prestaties van de NS

Maar terwijl jullie je druk maken over Arriva, is de Valleilijn (Connexxion) actief geworden op of rond de Schiphollijn...



Al zat ik (niet tweede of eerste klas  ???) in een Connexxion bus...  ;D ;)
Misschien willen ze de beoogde doorgetrokken metro over nemen?  ;D
Vr. groeten,
Bob

Huup


Dave.......

Citaat van: Ben op 27 september 2023 18:52
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Ik kan de keren dat ik het afgelopen jaar mensen niet mee kon nemen op 1 hand tellen.
Wanneer wel?
-Nou als er 15 man/vrouw met fiets staan, dat past simpelweg niet als je een treinstel bij hebt.
- na een verstoring, wanneer alles weer opstart.
- met de vierdaagse  ;D

En meestal komt de volgende met hooguit een kwartier.


Niet om m'n werkgever te verdedigen hoor, want er kan zeker een hoop beter.
Maar als ik wel is lees hoe erg het allemaal is verbaas ik me erover.
De keren dat ik vertraging heb meer dan 10 minuten is ook op twee handen te tellen in een jaar.

En ja ik werk fulltime  ;)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

Ik geloof je graag Dave maar ik ga ik af op wat ik zoal lees, bijvoorbeeld over de verdere afschaling van de dienstregeling vanaf dec '23. Ik citeer uit een brief een gedeputeerde van de Provincie Noord-Holland en de gezamenlijke gemeenten aan de directie NS:

Lange lijst verslechteringen treinproduct in Noord-Holland
De nieuwe dienstregeling is wederom een achteruitgang na een lange lijst van eerdere
verslechteringen van het treinproduct in Noord-Holland. Dit heeft er onder andere toe geleid dat de
reistijd op de trajecten Enkhuizen- Amsterdam en Den Helder-Amsterdam de afgelopen jaren steeds
verder is toegenomen. Zo is sinds de komst van de Intercity in 2008 op het traject Enkhuizen-
Amsterdam de reistijd met 5 minuten gestegen. Het aantal reismogelijkheden is in de spits op de
Helderselijn en Westfriese lijn vanaf 2020 stelselmatig verlaagd: van de oorspronkelijke 7
spitsintercity's in de ochtend- en avondspits bleven er maar 2 over op de Helderse lijn en op de
Westfriese lijn is het aantal spitsintercity's teruggebracht van 5 naar 3. Reizigers.......etc.

De verdere afschaling druist tegen het bereiken van grote transitieopgaven in
Wij vinden dat met deze verdere voorgenomen afschalingen in de dienstregeling de ondergrens van
wat een kwalitatief aantrekkelijk treinproduct hoort te zijn, wordt overschreden. Het OV is voor
Noord-Holland Noord, de IJmond en Zuid-Kennemerland onmisbaar voor het bereiken van de grote
transitieopgaven op het gebied van mobiliteit, woningbouw, klimaat, stikstof en economische en
sociale ontwikkeling. Het verder afschalen van de dienstregeling druist hier lijnrecht tegenin. Het
zorgt voor een snel oplopende achterstand, waar het gaat om het realiseren van de gewenste
transitie naar duurzame vormen van mobiliteit. Veel inwoners,........... etc.

Afbreuk aan het vertrouwen in de NS
Behalve een toekomstvast OV-systeem werken we ook op diverse andere dossiers nauw met u samen
zoals het Regionaal OV-Toekomstbeeld 2040, Programma Hoogfrequent Spoor, actieprogramma's
voor de Zaancorridor, Helderselijn, Hoornselijn, Westfrieselijn en Kennemerlijn. Tot nu toe met het
zeer teleurstellende resultaat dat er steeds minder treinen rijden. In onze reactie op de dienstregeling
2023 hebben wij gevraagd op welke wijze u ons in de komende tijd verder gaat betrekken.......etc.

Wij verwachten verbeteringen van de dienstregeling
Wij vinden dat u als samenwerkingspartner in de regio ons serieus moet betrekken bij het nemen van
vervolgstappen. Dat betekent dat u ons in ieder geval halfjaarlijks betrekt bij de monitoring van de
ontwikkeling van de reizigersaantallen op ieder traject in de Noord-Holland Noord, de IJmond en
Zuid-Kennemerland. Het doel hiervan is perspectief te bieden op het verdere herstel en
doorontwikkeling van de dienstregeling. Wij verwachten van NS een verbetering van de
dienstregeling en zien....... etc.


Zie ook dit artikel: https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/noord-holland-verzet-tegen-plannen-ns

Innovatieve luiheid, mede door gebrek aan competitie, afschalen in plaats van creatief zoeken naar oplossingen voor het vermeend personeels probleem. Ik zou toch van Wouter Koolmees als aanvoerder van de club meer verwachten, zeker gezien zijn jaarlijkse beloning van ongeveer een half miljoen euro en zijn uitgebreide netwerk in bestuurlijk en politiek Nederland.

@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Ronald69

Het probleem van direct opvullen van tekorten zit hem in de opleiding tot machinist of conducteur. Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is bij de NS pas mogelijk na enkele maanden. Machinist worden duurt zelfs bijna 1 jaar. Heeft allemaal te maken dat het 2 veiligheidsfuncties zijn. En tel daar bij op dat er 1 op 1 gewerkt wordt(mentor en leerling) en houd de verplichte vrije dagen er op na dan kun je nagaan dat het allemaal langer duurt.
Grt, Ronald.

NS 1607

Volgens mij is conducteur geen veiligheidsfunctie meer.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

Ben, wat een rare manier van vertrekken uit dit topic.

Er is simpelweg geen personeel. In vrijwel alle bedrijfstakken wordt ofwel afgeschaald, ofwel gewerkt met ellenlange wachttijden. En dat gaat de komende tijd ook niet veranderen.

Ronald69

Jazeker wel, het vertrek proces is een veiligheidsfunctie. Dat de BOA eraf is heeft niks met de veiligheid te maken. Was puur en alleen om de boel voor justitie dicht te timmeren.
Grt, Ronald.

Daan!

Citaat van: Ben op 28 september 2023 13:17
@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Altijd jammer als mensen het persoonlijk gaan maken. Helaas zien we dat vaker. Net als het ertussenuit piepen als het lastig wordt.

Huup

Zo zal Ben het niet ervaren. Hij heeft gezegd wat er te zeggen viel en dat is het dan.


hrp

Groet,
      Ronald

Huup

Citaat van: Ben op 28 september 2023 15:26
Lastig......?  ;D ;D
Hoho, jij bent weg!  ;D :angel:

Citaat van: hrp op 28 september 2023 15:37
Erg kort door de bocht :)
Dan kan wel in 1 dag..... 😉