Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Rijdend de sporen vervangen.

in Mediatheek

Gestart door Spoor010, 1 augustus 2023 21:29

Vorige topic - Volgende topic

Spoor010

Het blijft een prachtig gezicht om deze trein in werking te zien. :o

Een aantal jaren gelden heb ik zelf zo'n trein in werking gezien naast mijn voormalige woning in schiedam. :)

https://www.youtube.com/watch?v=QbfrPXUsDjQ

Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

Peter Kleton

Bedankt voor deze film!
Heel toevallig was ik 2 weken geleden met vacantie in Allgau ,dat is in  Zuid Beieren ,bij de spoorlijn Immenstadt-Oberstauffen.
Daar heb ik twee van zulke werktreinen zien staan. Nu weet ik hoe het toegaat.  ;)
Of het daar ook de firma Schwietelski was kon ik niet zien.
Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Blausee-Mitholz

Het spoor wordt niet vervangen, de bielzen waar het spoor op ligt worden vervangen.
Inderdaad vernuftig systeem 8)

Mvg Johan

Kaptein Koek

De hele handel wordt vernieuwd, ze hebben het over neue en alte schienen.
Mooi filmpje over hoe zo'n flink doordachte machine werkt
Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Waalspoor

Fascinerend om te zien hoe deze fantastische machine de rails, bielzen en ballast vervangt.
Groeten,
Bas

H0, Z21, Sprog3, Rocrail, NS III, IV

Peter Kleton

Ik heb bij de aanleg van de Schiphollijn  in ca 1978 een voorloper van dit systeem gezien.
Omdat er nog geen spoor lag was er een tweetal railstaven neer gelegd ,waartussen de dwarsliggers neergelegd werden .Er was dus ook een wagen die de dwarsliggers ophaalde en neer liet op het ballastbed.
Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Loki

De mensen die deze machines ontwerpen hebben vast veel met lego gespeeld.
Med venligst hilsen,

Lennert

HuubvG

En dan zeg ik altijd maar: het zou best eens Meccano geweest kunnen zijn.  :)
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

PietMB

Citaat van: Peter Kleton op  2 augustus 2023 10:55
Ik heb bij de aanleg van de Schiphollijn  in ca 1978 een voorloper van dit systeem gezien.
Omdat er nog geen spoor lag was er een tweetal railstaven neer gelegd ,waartussen de dwarsliggers neergelegd werden

Peter,

Zoek maar eens op Donelli spoorbouw machine die zal jij daar gezien hebben.
Strukton had/heeft ze ook (gehad)

Groet Piet

Peter Kleton

Hallo Piet ,
k heb de foto's even opgezocht  in het fotoalbum  over de aanleg van de Shl lijn, Ik heb er twee ,
daarop zie je met grote letters  "  STRUKTON Spoorwegbouw" staan.
Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.

J. Moors

In de film wordt niet alleen de bielzen en railstaven vervangen. Verder wordt het oude grind opgegraven, gezeefd, gewassen en erna met nieuw grind bijgemengd.
Bij het zeven wordt te klein geworden grind en grof vuil verwijderd. Bij het wassen gaat overig vuil eruit en hou je dus minder grind over als eruit gehaald wordt.
Het ontbrekend grind word er dan bijgemengd (zie kleurverschil tussen gewassen en vers grind).

Is een hele onderneming, maar dan is alles ook ineens gedaan.
werken met cnc-fresen is voor mij een uitkomst.