Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Sea-Bots

in Al het andere!

Gestart door roco, 21 februari 2023 18:30

Vorige topic - Volgende topic

roco

Ik kwam dit tegen op internet . Met bootjes varen op de modelbaan .

https://cubed6.com/

Jan-Peter

Die is echt goed! Een soort turtle-basic maar dan met water en bootjes  (y)

Jan-Peter

Voor de niet-boomers: "turtle-basic" was een school versie van de logo programmeertaal. Een van de eerste specifiek educatieve programmeertalen uit de vroege jaren '80 (ja van de vorige eeuw...)
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

BrightonBelle

Die zeilboot die aan de wind vaart (y)
Ongelofelijk!

Thx for sharing! Gerard

Huib

Slim bedacht. Maar... water dat licht geeft  ???
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

Jan-Peter

Dat kan je voorkomen door of Oled of een dimbaar achtergrond scherm te gebruiken. Deze lichten niet op, ook al heb je een zwart beeld.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Huib

Een televisie straat altijd licht uit, OLEDs zeker. Tenzij het beeld zwart is, maar dan zie je ook geen golven. Hoe dan ook gaat je water licht geven.
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

ATB

Een geweldig idee, vergelijkbaar met de fietsers van Magnorail. Ik vermoed alleen dat de kosten het probleem zullen zijn om het een commercieel succes te laten worden.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Theo Mol

Leuk, maar die zeilbootjes moeten overstag gaan zeker als ze een rondje varen, leuke nieuwe uitdaging?

HuubvG

Mooi idee! Ook interessant om te zien hoe alles werkt. De boten blijken dus wielen te hebben, dat zag ik pas in de beschrijving.

Op de valreep op het bericht hiervoor: overstag gaan zag ik al bij één van de boten. Dat zou ook met RC een optie zijn.

Zo'n scherm als achtergrond, is dat er al? Daar heb ik weleens aan gedacht. Diorama bouwen, scherm op de achtergrond met bewegende wolken, vogels, vliegtuigen etc. Vermoedelijk is het er al, maar ik heb het nog nooit gezien. Ik zal vast niet de eerste zijn die op het simpele idee komt?
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

bask185

CiteerZo'n scherm als achtergrond, is dat er al?

Ik ken alleen deze. Ik heb ook wel eens iets met een beamer gezien. Die kon ik ook iets van een vliegtuig projecteren
https://www.youtube.com/v/-ZDa0OACdBA

CiteerIk vermoed alleen dat de kosten het probleem zullen zijn
Ik weet het niet. Zo'n drive unit daar willen ze 300$ voor, dat vind ik wel een beetje veel. Zo heel fancy zijn die drive units ook weer niet. Ze hebben 5 optische sensors om die golfjes te volgen. Nu moeten ze wel ergens geld aan verdienen.

Ik weet ook niet wat ze aanbieden qua monitor en computer. Daar lees ik niks over terug en ik ga ze daar over mailen. Als ik zoiets zou verkopen, zou ik voor-geinstalleerde raspberry Pi's die je dan aan elke monitor kan hangen (mits die dit trekken) en misschien ook monitors. Ik denk ook niet dat je zomaar elke willekeurige TV en monitor kan gebruiken ivm bijwerkingen.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Bor de Wolf

Zou je naar je YouTube-link kunnen kijken? Die is helaas defect.

Bor

bask185

Train-Science.com
Train-Science github

HuubvG

Prachtig! Precies wat ik bedoel. Ook geen heel goedkope achtergrond, maar veel simpeler om te doen. Mogelijkheden om (eigen) opnames van je favoriete gebied te laten zien. Maar goed, het is off topic hier, misschien zie ik er een draadje over ontstaan.
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

bask185

Zou een interessant draadje worden  ;)

Ik heb even nagevraagd. Ze verkopen alleen de bootjes en de software (gratis) dient op een computer van jezelf te draaien. Je kan elke flat screen monitor gebruiken die je kan vinden. De applicatie draait niet onder Linux en dus ook niet niet op een Rpi, maar...

Je kan met de applicatie ook een opname maken op je computer en dan die opname afspelen op de monitor via een SD kaart of USB stick oid. Dan kan je dus iets van een raspberry gebruiken of een smart tv of elk ander media afspelend ding wat je hebt. Je kan het zelfs nog kan casten naar een chromecast als je de juiste hardware daar voor heb.

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github

Rody v. G.

Citaat van: HuubvG op 23 februari 2023 14:07
Prachtig! Precies wat ik bedoel. Ook geen heel goedkope achtergrond, maar veel simpeler om te doen. Mogelijkheden om (eigen) opnames van je favoriete gebied te laten zien.

Dit is waar ik mee aan het experimenteren ben met mijn Lizard-head projectje, met ook met een transparant scherm op de voorgrond voor "hologram-achtige" effecten die in de ruimte staan;
https://www.youtube.com/v/n0EM9aLRgzc

Overigens is het filmpje wat Bas deelde zo te zien gedaan met een green/blue screen en niet met een fysiek scherm.