Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

SMD led blijft zwak branden

in Elektronica en analoog

Gestart door Marcel7211, 31 december 2022 19:30

Vorige topic - Volgende topic

Marcel7211

Kuehne N45 decoder.
op de gele draad smd led met weerstand 4k7 echter is de functie niet actief brand de smd led heel zachtjes.
Activeer je functie dan brand de smd led zoals gewenst.
De retour is vast gemaakt aan de zwarte draad.

Iemand idee wat hier mis gaat?

meino

Moet de retour niet op de Blauwe draad? Dat is n.l. de ground/common voor de functies volgens de NMRA norm. Zwart is verbonden met de rail en als zodanig geen ground.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Marcel7211

Deze decoder kent geen blauwe draad

Bahn-AG

"Blauwe draad" kun je zelf maken door de beide polen van de stroomafname via 2 diodes samen te voegen.
Staat niet in de gebruiksaanwijzing hoe dit moet?

Bart

Ronaldk

Volgens de handleiding N45 zit er op de achterkant van de decoder een soldeerpad waarmee je een "blauwe aansluiting" kan maken. Zie de handleiding.

Groet
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald's nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Marcel7211

Ik ga eens kijken hartelijke dank voor de feedback

Menno

Maar dan nog is dat niet strikt noodzakelijk: menig Fleischmann lok heeft ook geen blauwe draad en gebruikt het chassis (dat weer met de zwarte draad verbonden is als ik het me goed herinner) als functie-retour. Lampjes/LEDs branden daardoor zwakker en kunnen, zeker als er ook nog gedimd wordt, nogal hinderlijke knipper-effecten veroorzaken bij beweging, omdat ze maar de helft van de tijd geleiden.

Duikeend

en dat is nu precies wat de ts niet wil .....
Daar gaat tenslotte de vraag over  8)
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Marcel7211

Even feedback op mijn issue, op de Kuehne N45 blauwe draag gesoldeerd en probleem opgelost.
Hartelijke dank voor meedenken allen

gr. Marcel