Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Bloksysteem icm Cab-control om zo meerdere PWM's te gebruiken

in Elektronica en analoog

Gestart door EricS84, 4 december 2022 21:22

Vorige topic - Volgende topic

bask185

Ze staan hetzelfde. Dat kan je zien aan de rode pads.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

EricS84

Ah excuses dat ik je expertise betwijfelde, je hebt gelijk. Dit heeft ook weer met de polariteit te maken zoals je eerder zei. Ik heb zitten testen met DC maar nooit rekening gehouden aan welk voetje ik de plus zette. Dus mijn tekeningen eerder in deze thread kloppen ook niet. :-[
Ik ben momenteel van try and error jij van kennis en documentatie lezen  ;)

Weer wat wijzer  (y)

bask185

Eric!! Feest!

Ik had post vandaag.

Die hybride SMD/thru-hole pads zien er goed uit op het eerste blik  :angel: must have done something right

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github

EricS84

Feest!!!

Nice, veel sneller dan verwacht. Na de feestdagen even kijken hoe en wat?

Eric

Menno

Citaat van: bask185 op 24 december 2022 16:17
Die hybride SMD/thru-hole pads zien er goed uit op het eerste blik
Ik ga toch óók reageren op die hybride aansluitingen. Waarom heb je de relais niet meer uit elkaar gezet? Die ruimte heb je zo te zien wel en je kunt ze nu, bij gebruik van SMD-relais, praktisch niet solderen. Mijn gullwing punt komt daar, zo te zien, echt niet tussen. Zelfs als je ze wel kan solderen, zal desolderen praktisch onmogelijk zijn.

Tenzij je een vapour-phase of infraroodmachine hebt (vooropgesteld dat die SMD-relais met infrarood gesoldeerd mogen worden), lukt dit, anders is het jammer van de extra moeite die je erin gestoken hebt.

Karst Drenth

Hij soldeert met een heeeel fijn puntje door the Hole-Thru gaatjes de SMDpads van onderuit "vast" :P ;)

Overigens met hete lucht gaat het hem ook niet worden, dan smelt je de huisjes van de relais af :'(

bask185

De oplossing is heel simpel. Onze TS heeft zowel smd als tht relais. De buitenste 2 kunnen smd relais zijn en de middelste kan dan een thru-hole zijn.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github