Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat.

in BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0

Gestart door MOVisser, 17 maart 2022 08:53

Vorige topic - Volgende topic

NS264

#15
Hoi,

Een laatste plan versie voor Ronald.

We zijn aan het brainstormen over het type sein wat voor de brug moet komen.
Inmiddels zijn er wat uitsparingen gemaakt in talud.(rode markering)
Ik had in eerste instantie standaard hoofdlichtseinen in gedachte maar miss heeft men nog andere ideeën voor zo'n brug.
De brugtype geeft de periode weer vanaf de vijftiger jaren, dus bijna alles kan neergezet worden.



Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MOVisser

Voor de portalen heb ik de betonnen funderingen getekend en klaargezet om te kunnen worden geprint. Morgen....

Even snel in sketch-up deze keer. Is een eenvoudig ontwerp.

Ronald Visser




725
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Edsko Hekman


MOVisser

Edsko, ik ga voor de bak jouw railsovergang gebruiken (gesoldeerde verbinding).
Is dat nog steeds de juiste manier (dus geen schuiflasjes).

En ik hou 166 mm aan vanaf voorkant bak tot de eerste rail en 157 mm vanaf het vaste deel van de BB (dus zonder de voorplaat).

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

MOVisser

Ik heb net het printen opgestart van de funderingsvoeten.
15 stuks dan heb je ook nog wel uitval voor andere opstellingen.

Koen heeft zijn info uitgevogeld over het sein voor de brug.
Zoals op de foto is te zien is het een "standaard" sein tussen twee portalen in.
Ga ik uitmeten en aangeven op de dijk.
Via Bas(k) heeft hij een aansluitschema gekregen. Gaan we zo uitvoeren.

Koen gaat ook nog op de plattegrond aangeven waar stroom/verlichting aanwezig moet zijn.
Kunnen we de draadvoering ook al reguleren.

Ronald Visser

850



Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

meino

Dat is een sein uit het seinstelsel 46. Die gebruik ik ook op Kranenberg. Zo te zien is het er een die links van het spoor staat. Op Shapeways (Spoorobjecten van Mitchel) kun je die krijgen. Hoe die met lichtjes uit te rusten staat wel in mijn draadje.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Edsko Hekman

Citaat van: MOVisser op 19 maart 2022 09:01
Edsko, ik ga voor de bak jouw railsovergang gebruiken (gesoldeerde verbinding).
Is dat nog steeds de juiste manier (dus geen schuiflasjes).

En ik hou 166 mm aan vanaf voorkant bak tot de eerste rail en 157 mm vanaf het vaste deel van de BB (dus zonder de voorplaat).

Ronald Visser
Welke overgang bedoel je?
BB --> BB, dan kun je de megabiels gebruiken.
Module--> BB, dan kun je de overgangsbiels gebruiken.

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

Citaat van: meino op 19 maart 2022 14:57
Dat is een sein uit het seinstelsel 46. Die gebruik ik ook op Kranenberg. Zo te zien is het er een die links van het spoor staat. Op Shapeways (Spoorobjecten van Mitchel) kun je die krijgen. Hoe die met lichtjes uit te rusten staat wel in mijn draadje.

Groet Meino
Ik moet mijn seinen van stelsel 46 nog steeds afmaken.... "trekdraden" voor de smd lakdraden zitten er in. Nu nog de moed om het te doen...

Zal eens kijken of ik het in je draadje vinden kan.

Gr.

Edsko

NS264

Thanks voor de input (y)
We moeten nog een keuze maken.

Hier het vernieuwde aangepaste plan waar nu mee verder gewerkt gaat worden:






Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MOVisser

@Edsko, inderdaad BB--> BB.
Megabiels dus.
De eigen overgang is niet zo erg. :angel:  Daar mogen de doorgaande treinen wel stranden.

De locatie van het sein is gemarkeerd nu met een oranje pion aan de bakboord linkerzijde (voor de kijkers) rechterzijde voor machinist, die over de brug komt aanrijden.





Op deze locatie van de module bak maakt de afstand tot de voorkant nog niet veel uit.
De maatvoering bij de overgang BB-->>BB moet echter wel kloppen.
De rails ligt mooi op de dijk. Er is niet veel ruimte over voor een inspectiepad, en ook de funderingen komen naast de dijk terecht.
Zoals te zien is zal er een foam onder de rails gelegd worden. Geluiddemping is op een beurs niet nodig lijkt me, maar het is een "gewoonte" geworden.
Deze foam werd me op een beurs in de handen geduwd met de mededeling:  Wellicht heb JIJ er wat aan.
Dank, bij deze. De foam is te smal als ik het op de manier zou neerleggen waarop het bedoeld is. Dus dan maar onderste boven dan past de rail van Koen er wel op. De schuine zijde van het foam onder de rail vullen we wel op.



Het witte boekje van Prorail (is in een ander draadje weer eens bovenwater gekomen) heeft tot gevolg gehad dat Prorail een afspraak heeft moeten maken met het waterschap, eigenlijk meer RWS.
De bermsloot voor de afwatering van het dijklichaam voldeed na al die tijd niet maar aan de huidige uitgangspunten.
De sloot was betrekkelijk dichtgegroeid en was toe aan een ander profiel.

Vandaar dat het groen voorzichtig is weggenomen, om te worden hergebruikt.

Daarbij zal de plaatsing van de portaalfunderingen een ander talud vergen dan nu de bedoeling was. Het profiel is naar voren verplaatst om ruimte te maken.
De door Koen ingetekende busbaan heeft echter nog ruimte genoeg aan de voorzijde. Een stuwtje is nodig om alleen de landelijke afvoer naar het Merwede kanaal te kunnen afvoeren.





Ronald Visser

1010
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

NS264

Das ook precies iets waar ik mee zat.

De brug heeft danige die breedte door de middendeel, waardoor de sporen verder uit elkaar kwamen te liggen dan gepland, zou je de brug wegdenken dan zou de breedte wel kloppen.
Alleen had ik ook niet genoeg rekening gehouden met de breedte van de NS portalen.

Een pad had ik wel graag gezien.

Maar roeien met de riemen die er zijn nu.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MOVisser

#26
@Koen,
Al is de sloot niet breed: het roeien gaat me goed af hoor. :angel:

De portalen komen op hun juist plaats te staan, met een technische ingreep.  (y)
De funderingen zijn geprint en worden in betonkleur geverfd.

Ronald Visser.
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

MOVisser

Koen heeft zijn definitieve plan gepresenteerd.
Daar is de bak dan ook naar opgezet / wordt naar opgezet

Samen hebben we gekeken naar de locaties waar we "vonk" willen hebben.
Dat zijn de gele ster locaties.
De oranje sterren zijn de aansluitingen naar het spoor in de rangeergedeelte. Kunnen we verschillende blokken inzetten.
Het seinwezen daar zal navenant worden ingericht.

De blauwe sterren geven de locaties van de portalen aan en de rode het sein.

De HUB is linksvoor gepland (wat is dat eigenlijk  :angel:)?
Dat zal een gat worden in de voorplaat heb ik begrepen.

De beide BB's moeten hierop aansluiten. Het doorgaand spoor krijg de vonk vanuit de totale opzet lijkt me.
Er zal wel een draad tussen het binnenbakse en buitenbakse spoor gemaakt moeten worden?

Ronald Visser.
(er wordt hard geboord en geklonken aan de klapbrug....)



1210
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Wim Vink

Ik volg jullie duo-project met veel interesse.
Met vriendelijke groet,
Wim

Spoor010

#29
Is het onderste spoor voor het stookjuk wel lang genoeg om een loc te laten rangeren?

Je zou een zelfstandig werkend rangeer bedrijf kunnen maken.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.