Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Het idee om een hele dag met treinen te gaan rijden

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door H0_trainiac, 8 februari 2022 13:54

Vorige topic - Volgende topic

Dave.......

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

741230

Citaat van: VvKan op 11 februari 2022 11:18
Om te testen met als doel het detecteren van fouten heb ik 2 keer mijn baan aangezet en de ruimte verlaten om de dag erop terug te komen en te gaan controleren.
De eerste keer bleken er 5 plaatsen te zijn waar het treinverkeer vastliep dwz dat bijv.  treinen tegenover elkaar stonden en niet meer weg konden komen.  Een soortgelijke situatie bij een Engelse wissel waar geen prioriteit meer aangegeven was.  Dat is wat ik me herinner.
Van die 5 plaatsen heb ik er 3 op kunnen lossen, de andere 2 bleken ook na de 2e test blijvend en heb ik zo gelaten, omdat het geen enkel belang had deze op te lossen.

Overigens:  ik gebruik géén programma en computer, ik stuur alles met het (uitgebreide) ABC systeem van Lenz.  En ik heb denk ik een beetje grote baan.

Daarbij kost zo'n test klauwen vol met geld, als je rekening houdt met kilometers rijden en de slijtage die dat met zich meebrengt.  In de voorbereiding ben je aan jezelf verplicht alle materieel in puike conditie te brengen om zo goed mogelijk mechanische problemen te voorkomen. En notoir slecht rijdend of storingsgevoelig materieel niet in te zetten.

Klauwen met geld? Ik denk dat de meeste modeltreinen eerder beschadigen door te weinig gebruik, dan door teveel.
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

henk

Denk dat je gelijk hebt, maar bij Veroniek is het treinverkeer begrijp ik zo intensief dat ze een aanschaf-, onderhoud- en sloopschema hanteert.  :)

Hier ook een paar keer de baan langdurig aangezet om de foutjes eruit te halen. Hier wel computergestuurd. Dan kan er meer en ontstaan daarom gemakkelijker foutjes. Het voordeel is dat die foutjes vrijwel altijd met wat veranderingen in de software zijn op te lossen. Als ik de boel nu aanzet, rijdt het uren lang probleemloos. Er moet nog ergens een extra terugmeldpunt in om de passage van vijf meter lange treinen vloeiender te maken, maar die aanpassing staat op het werklijstje.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VvKan

Citaat van: henk op  5 november 2022 09:00
Denk dat je gelijk hebt, maar bij Veroniek is het treinverkeer begrijp ik zo intensief dat ze een aanschaf-, onderhoud- en sloopschema hanteert. 
Heel goede conclusie (y)

(sloop betekent bij mij vaak:  de vitrinekast in, want het uiterlijk heeft meestal niet geleden)

Eric B

Geen sloop dus, maar opname in de museumcollectie  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.