Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

(TTAS) "Keep Calm And Put The Kettle On"

in We bouwen een diorama

Gestart door Hendrik Jan, 23 september 2017 21:35

Vorige topic - Volgende topic

Edsko Hekman


sdz1976

Origineel thema en mooi uitgewerkt , zoals we van je gewent zijn, met de nodige humor.

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Hendrik Jan

Nu hier ten huize de rust langzaam weerkeert, even wat plaatjes meer van mijn Tea Tray.


De Spitfire Mk2, tot stilstand gekomen naast de spoordijk.
De kist heeft een buikschuiver gemaakt. Waarom?


Onder vuur genomen door een Me 109 van het Herrenvolk. We spreken immers over september 1940, de "Battle of Britain".
Duidelijk te zien dat de motor en linkervleugel zwaar getroffen zijn. Hierdoor viel de Rolls Royce Merlin uit.
Verder werd het landingsgestel zo beschadigd, dat het niet meer wou uitklappen.
Gelukkig kon de piloot het toestel aan de grond krijgen zonder gewond te raken.


De piloot was in staat het krat op zijn eigen vliegbasis aan de grond te zetten.
Het grondpersoneel heeft zich inmiddels over de vliegenier ontfermd. De Ierse setter Paddy, mascotte van het squadron, is dolblij. Om niet te zeggen: uitgelaten...

De hele module:

Voor de loods zit nog wat vliegvolk in afgetrapte clubfauteuils aan de thee.

Van dichterbij:

De clubfauteils werden uit DAS-klei geprakt.
Het ventje dat rechtsvoor in het gras zit, krijgt nog een theepot en mok in de handen.


Nog een vliegenier, die met zijn vliegerjack over de schouder nonchalant achter Paddy aansjokt, om zijn maat te verwelkomen.
"Well done, old Chap".

tata
Hendrik Jan


Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Marc tramt

No dress rehearsel, this is our life.

heuvelbaan

Aangezien de Spit midden in de motor getroffen is mag er wat meer olie uitgestroomd zijn.
Lekker uitgesmeerd door de vliegwind tot over het cockpit glas. :-)


geer63

Ziet er mooi uit Hendrik Jan, neem het ook mee naar Rijswijk?

Groetjes Gerard

heuvelbaan

Bij de Supermarine Spitfire Mk II had je nog onderscheid tussen de A en B versie.
De A versie had 8 Browning machinegeweren.
De B versie had 4 machinegeweren en 2 20mm kanonnen.

De machine met de registratie XR-D werd gevlogen door  William "Bill" Dunn.
Met deze machine in 1941 neergeschoten tijdens een escorte van Blenheims.

Zomaar wat achtergrond informatie.  ;D

Groeten Marco


Hendrik Jan

What ho!

Eigenlijk klopt de registratie niet, want Bill Dunn maakte met zijn krat deel uit van het Eagle squadron, dat geheel uit Amerikaanse vliegers bestond. Dit squadron werd pas in oktober '40 opgericht, toen de Battle of britain al vrijwel voorbij was. Bovendien vlogen die yanks toen met de Hawker Hurricane, de Spitfire kwam pas in '41. Maar ik had geen andere decals bij de hand, en slechts de doorgewinterde puritein achterhaalt dat dit beeld niet klopt.

Voor het sfeertje houden we het maar op Britse vliegeniers, uit hetzelfde hout gesneden als Biggles.
Inderdaad sleepten ze vaak comfortabele stoelen naar hun bases. Hier konden ze even ontspannen, tussen de gevechten door.

Deze knakkers spraken onderling in jargon over hun belevenissen. Voor de buitenstaander was er aan deze "RAF banter" (luchtmachtgezwam) geen touw vast te knopen.

En dat brengt ons dan onvermijdelijk weer bij Monty Python.
https://www.youtube.com/watch?v=5rKYL0tW-Ek

cheerio, chaps
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jan-Peter

En dan springt dit huzaren stukje uit een van de cinematografisch hoogte punten uit de geschiedenis van de film in gedachte;

3 Minuten goed besteed

Zeker de een na laatste take ...

Jan-Peter 
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.